turundus
Ian Leman
Digiturundus 2023 trendid, vii end kurssi!
Edukas digiturundus kohandub klientide muutuva maitse ja turutingimustega. Digiturunduse trendid on pidevas muutuses ning turundajale pole see alati lihtne. Facebooki ja Google'i algoritmid mitu korda aastas, mis võib muuta teie praeguse SEO taktika aegunuks, kui te sellega sammu ei pea. Klientide hoidmiseks, äritegevuse laiendamiseks ja konkurentidest ees püsimiseks veenduge, et olete digiturunduse viimaste arengutega kursis.
Emaili turunduse olulisus
Emaili turundus on vaieldamatult üks parimaid hetkel kasutatavaid turundusmeetodeid. 89% turundajatest kasutab seda peamiselt müügivihjete hankimiseks ning see on trend, mis jätkub ka 2023. aastal. Peaaegu kõigil on meilikonto, mistõttu on brändid ja ettevõtted turundajatele lihtsalt kättesaadavad.
Toodete turuletoomisel on kasulik kasutada meili tellijate loendeid (subscription liste), et jõuda olemasolevate klientideni ja nendeni, kes on registreerunud, kuid pole veel midagi ostnud. Väikeettevõtetele mõeldud toodete tutvustamise meilid võivad oluliselt aidata teadlikkuse tõstmisega ning kasumimarginaali suurendamisega.
Sihitud digiturundus ja personaliseeritud lähenemine
Teie turunduskampaaniate edu sõltub sellest, kui hästi te oma vaatajaskonda tunnete. Digitaalse turundusega on võimalik koguda palju andmeid oma klientide või potentsiaalsete klientide kohta. Täiustatud ärianalüüsi tööriistu kasutatakse üha enam, et aidata teil nendest andmetest aru saada – luua täpseid ostjapersoonasid ja teha väärtuslikke teadmisi klientide eelistuste ja käitumismustrite kohta. Nende teadmiste abil saate luua personaliseeritud suhtluse ja kampaania.
Isikupärastamine aitab teil teistest eristuda. Luues ainulaadset sisu, jääb bränd vaatajatele paremini meelde. Inimesed tahavad brändiga suhestuda ning näha nende tõelist olemust. Personaliseeritud sõnumite kasutamine on muutumas aina populaarsemaks digiturunduse trendiks. See mitte ainult ei tekita huvi toote ja/või kaubamärgi vastu, vaid aitab ettevõttel luua tugevamaid ja isiklikumaid suhteid klientidega. Selleks on hea tuua mängu emaili turundus, tänu mille on võimalik saata tänumeil oma meililistiga liitumise eest või soovida kliendile sünnipäeva puhul õnne.
Kasutaja loodud sisu ehk user generated contenti kasutamine
Kui soovite tõesti potentsiaalseid kliente võita, peate praegused kliendid panema teie eest hääletama ja teie brändi promoma, luues kasutaja loodud sisu. Lõppude lõpuks usaldavad inimesed pigem inimest kui ettevõtet.
Kasutaja loodud sisu on igasugune kirjalik või visuaalne sisu, mille inimesed loovad, ettevõtet veebis reklaamida. Mõned näited kasutajate loodud sisust on järgmised:
- Sotsiaalmeedia postitused, mis sisaldavad pilte või videoid tegelikest inimestest, kes mõnda toodet kasutavad
- Videod klientidest, kes räägivad oma hiljutisest kogemusest ettevõttega
- Arvustused ettevõtte kohta, mis on postitatud sellistele veebilehtedele nagu Google, Facebook ja Yelp
- Videod inimestest tooteid lahti pakkimas
Paljud ettevõtted on loonud tugeva kaubamärgi maine, pannes oma kliente nende eestkõnelejaks. See digitaalse turunduse trend muutub 2023. aastal kindlasti veelgi populaarsemaks.
Tehisintellekti (AI) kaasamine digiturunduses
Viimasel ajal on internetris laineid löönud tehisintellekti (AI) tööriist nimega ChatGPT. See tööriist on hämmastanud inimesi oma võimega luua üksikasjalikku ja loomulikult kõlavat sisu mõne sekundiga.
Ärge laske robotitel kogu oma turundussisu luua! Kuigi on see on ahvatlev ja lihtne vastupanutee, ei asenda masinõppeprogrammid teadlikke turundajaid. AI-tööriistade peamine probleem seisneb selles, et nad ei suuda luua kvaliteetset sisu, mida Google hindab kõige enam, kui otsustab, mis peaks otsingutulemustes esikohale paigutama. Google on sõnaselgelt öelnud, et nad karistavad veebilehtedel leitud AI-ga loodud sisu. Seda seetõttu, et tehisintellekti sisu ei ole alati kõige täpsem.
See aga ei tähenda, et tehisintellekti tööriistadel poleks teie digitaalse turunduse strateegias kohta. Vastupidi, tehisintellekti tööriistad võivad olla kasulikud uurimistööks, ülevaadeteks ja ideede genereerimiseks. Näiteks võite paluda ChatGPT-l kirjutada teile teatud teemal sisu ja seejärel kasutada seda oma kirjutamise lähtepunktina. See võib aidata sisu loomise protsessi kiirendada.
Videote tähtsus digiturunduses
Wyzowli uuringu järgi kasutab 86% ettevõtetest videot turundusvahendina ja 92% nendest peab videoid oma strateegia oluliseks osaks. Ettevõtted kasutavad videote jagamiseks peamiselt YouTube'i, TikToki, LinkedIni ja Instagrami. Läbi videote on võimalik potentsiaalsete klientidega paremini suhestuda ja oma sõnumit selgelt edastada. Videod aitavad kaasa müügivihjete genereerimisele ning seotuse ja müügi suurendamisele.
- Videote kasutamine on suurepärane viis potentsiaalsete klientide tähelepanu köitmiseks. Videod suudavad kiiresti inimeste tähelepanu võita ja neid kaasata viisil, mida tekst või pilt ei pruugi teha.
- Videote abil saab lühikese aja jooksul edastada palju teavet. Visuaalsete elementide kaudu saavad videod edastada ideid või sõnumeid viisil, mida on lihtne mõista ja meelde jätta.
- Videoid saab kasutada potentsiaalsete klientide usalduse loomiseks. Tõelise inimese nägemine ja kuulmine tootest või teenusest rääkimas võib aidata luua isiklikku sidet ning tekitada usaldusväärsust.
- Videoid on hea kasutada toodete demonstreerimiseks ja nende kasutamise näitamiseks. See on eriti kasulik toodete puhul, mida on raske kirjeldada või mille mõistmiseks on vaja visuaalset konteksti.
- Videod on sotsiaalmeedias väga hästi jagatavad, muutes need suurepäraseks võimaluseks jõuda laiema vaatajaskonnani ning tekitada brändi või tootega seotud uudiseid.
Lühikesed harivad videoklipid
Väikeettevõtte omanikuna on teie ülesanne olla oma ala ekspert. Parim viis oma teadmisi demonstreerida on lühikese õppevideo postitamine veebilehele ja sotsiaalmeedia platvormidele.
Seda tüüpi videod on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud tänu sellistele platvormidele nagu TikTok, Snapchat ja Instagrami Reelsid. Need platvormid piiravad inimesi vaid mõne sekundi/minutiga. Seega on teie ülesanne kasutada seda lühikest aega targalt ära, näidates inimestele, et teate, millest räägite. Eriti kasulikud on videod, mis näitavad, kuidas mingit toodet kasutada või kuidas mingi teenus nende elu lihtsamaks teeb.
Kolmandate osapoolte küpsiste kadumine
Võib-olla olete kuulnud, et Google loobub järk-järgult kolmandate osapoolte küpsistest. See areng on 2023. aasta oluline digitaalse turunduse trend, kuna see piirab ettevõtete võimalusi isikupärastatud reklaamide saatmiseks. Selle tulemusena peavad paljud ettevõtted oma turundusstrateegiaid oluliselt muutma.
Kolmanda osapoole küpsis on kooditükk, mida veebisaidid kasutavad külastaja käitumise jälgimiseks. Küpsised on olnud eriti väärtuslikud tasuliste reklaamide puhul, kuna need võimaldavad sihtida kasutajaid väga konkreetsete huvide alusel. Kuid kui küpsised pole enam saadaval, muudab see isikupärastatud reklaamimise palju raskemaks.
Selle asemel peavad turundajad välja töötama personaalsemaid strateegiaid ja individuaalseid turundustööriistu, et meelitada inimesi oma brändi kasutama.Muutuse tagajärjeks on ka see, et Google lülitub Universal Analyticsilt Google Analytics 4-le. Seega, kui kasutate Google Analyticsit, peaksite kohe alustama üleminekut uuele versioonile, enne kui Universal Analytics 1. juulil 2023 enam ei kao. Kui soovite GA4 seadistamisega abi, siis võtke ühendust Webtailoriga, täites ära antud kontaktivorm.
Otsid digiturunduse partnerit?
Webtailor on sinu unistuste digiturunduse partner, aidates sind emaili turunduskampaaniate koostamisega, tasuliste reklaamide kasutamisega ning SEO tehniliste ja sisuliste tööde tegemisega. Kujundame sinu ettevõttele sobiva digiturunduse starteegia, aidates potentsiaalsetel klientidel sind internetis üles leida ning Googles esimesel lehel välja tulla.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?