turundus
Ian Leman
Kasutaja loodud sisu - miks on seda tüüpi reklaam sinu ärile vajalik?
Mis on kasutaja loodud sisu ehk user generated content?
Kasutaja loodud sisu on mis tahes tüüpi sisu, mille on loonud tarbija või lõppkasutaja, mitte bränd või ettevõte ise. Selline sisu võib esineda mitmel kujul: toote hinnangute, sotsiaalmeedia postituste, videote või veebiartiklite näol. Viimastel aastatel on kasutaja loodud sisu muutunud turundajate seas populaarseks viisiks, kuidas publikuga suhelda ning toodet või teenust reklaamida. Seda peetakse traditsioonilisest reklaamist autentsemaks ja köitvamaks.
Põhjused, miks kasutaja loodud sisu on parem kui traditsiooniline reklaam:
Usaldusväärne reklaam
Tarbijad usaldavad tõenäolisemalt oma eakaaslase, mõne kuulsuse, sisulooja või spetsialisti arvamust rohkem, kui brändi või ettevõtte turundussõnumit. Kui inimesed näevad tavainimese loodud sisu,siis nad tunnevad, et saavad ehtsa ülevaate või soovituse kelleltki, kes on toodet või teenust ise kasutanud. See loob tarbija ja brändi vahel usaldustunde, mis on püsikliendibaasi loomisel hädavajalik.
Kaasahaarav reklaam muudab toote atraktiivseks
Sisuloojad teavad, kuidas luua köitvat sisu, mis nende jälgijate seas laineid lööb. TikTok on platvorm, mis õitseb loomingulisest sisust. Sisuloojad on lihvinud oma oskusi ning oskavad luua kaasahaaravat sisu, mis nende jälgijatele meeldib ning mis muudab toote turunduse atraktiivsemaks. Seda tüüpi sisu võib esineda mitmel kujul: toote demod, lahtipakkimised, õpetused või väljakutsed. Sisulooja loovus võib muuta toote vaataja jaoks silmapaistvaks, mis omakorda suurendab müüki. Tarbijad suhtuvad user generated content’isse suurema usaldusega ning suhestuvad sellega paremini kui traditsioonilise reklaamiga. Näiteks on kasutaja loodud videoülevaade toote kohta tõenäoliselt köitvam kui staatiline bännerreklaam. Seda seetõttu, et sisu loovad sageli inimesed, kes on toote või teenuse vastu kirglikud ja soovivad oma kogemusi teistega jagada.
Traditsiooniline reklaam on kulukas
Kasutaja loodud sisu on kulutõhus. Traditsiooniline reklaam võib olla kulukas ja paljud väikeettevõtted lihtsalt ei saa investeerida suurtesse reklaamikampaaniatesse. Teisest küljest jagavad tarbijad sageli kasutaja loodud sisu tasuta. Brändid saavad klientide tähelepanu võita, pakkudes stiimuleid, nagu allahindlused või preemiad arvustuste eest.
Personaliseeritud lähenemine läbi reklaami
TikToki teevad erakordseks personaalsed reklaamid ning algoritm, mis on kliendi soovide järgi välja joonistunud. TikToki rakendus on muutunud nii populaarseks, et see on tekitanud trende ja ostuharjumusi, mis on jõudnud isegi pop kultuuri. Taolistel platvormidel, nagu näiteks TikTok ja Instagram, on tohutult suur ja mitmekesine kasutajaskond. TikToki rakendus on saadaval enam kui 150 turul üle maailma, muutes selle kättesaadavaks miljonitele kasutajatele. Lisaks on kasutajaskond uskumatult mitmekesine, sest ei piirdu ühegi konkreetse demograafilise või vanuselise rühmaga, mistõttu sobib see kõigile. Antud platvormi kasutavad pigem nooremad, kuid see kogub tuntust ka vanemate vanuserühmade seas. Samuti on sotsiaalmeediarakenduste algoritm loodud näitama kasutajatele videoid, mida nad kõige tõenäolisemalt naudivad, lähtudes nende varasemast käitumisest platvormil. Algoritm jälgib, kuidas kasutajad rakendusega suhtlevad, sealhulgas analüüsib videoid, mis neile meeldivad, mida nad jagavad ja kommenteerivad. Seejärel kasutatakse neid andmeid isikupärastatud lehe koostamiseks. Algoritm on nii tõhus, et mitmed sotsiaalmeedia mõjuisikud võlgnevad oma karjäärid TikTok-ile ja Instagramile.
Läbimõeldud turundusstrateegiad
Sotsiaalmeediarakendused on kasulikud sponsoreeritud sisu loomiseks, kus mitmed kaubamärgid ning sotsiaalmeedia mõjuisikud on käivitanud mitmeid reklaamikampaaniaid. Lisaks on rakendused tõhusad ka kasutajate loodud sisu võimendamiseks kaubamärkide reklaamimiseks. Mitmed kaubamärgid on käivitanud oma TikToki väljakutsed, mis julgustavad kasutajaid oma tooteid kasutades videoid looma ja neid jagama.
Lisaks võib TikToki edu seostada võimega pakkuda kasutajatele kogukonnatunnet. Platvormist on saanud koht, kus kasutajad saavad suhelda teiste inimestega, kes jagavad nende huve ja kirgi. Peale jagamist saavad kasutajad ise erinevate videotega suhestuda tehes nendest enda versioon või reageerides juba olemasolevale videole. Selline käitumine tekitab lumepalliefekti ning tänu sellele jõuavad tooted palju suurema seltskonnani.
Brändi identiteedi kujundamine kasutaja sisu kaudu
Mõjuisikud ja kasutajad saavad aidata brändi identiteedi loomisele kaasa. Sisuloojad on sageli seotud teatud nišiga, näiteks moe, ilu või toiduga. Kui mõjuisik reklaamib toodet, toob ta lauale oma nišiteadmised. Need võivad aidata luua brändi identiteeti selles valdkonnas ja tekitada usaldusväärsust, mis on ettevõtetele tohutult väärtuslik. Mõjuisikuga koostööd tehes saab bränd kasutada oma olemasolevat vaatajaskonda ja luua tugevama brändiidentiteedi.
Loe lisaks WebTailori blogipostitusi tasuliste reklaamide ja SEO võrdluse ning YouTube reklaamide kohta.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?