turundus
Ian Leman
LinkedIn, ehk outbound turunduse üks olulisemaid kanaleid
Linkedin on sotsiaalmeediaplatvorm, kus erinevad spetsialistid saavad üksteisega ühendust luua, jagada ja üksteiselt õppida. LinkedInil on üle 700 miljoni kasutaja üle maailma ja see on suurepärane platvorm ettevõtetele, kes soovivad suurendada oma bränditeadlikkust ja otsida kliente, kellele oma toodet või teenust müüa. LinkedIn on praeguseks kujunenud outbound turunduse võimsaks tööriistaks.
Mis on outbound turundus?
Outbound turundus on turundusstrateegia, kus ettevõte jõuab ise oma potentsiaalsete klientideni erinevate kanalite kaudu. Ehk müügi tekitamine initsiatiivi algatades, mitte oodates kuni kliendid ise reklaamile reageerivad. Teisisõnu, selle asemel, et oodata, kuni kliendid teie juurde tulevad, lähete te nende juurde. Ettevõtetele on saadaval mitu erinevat outbound turunduskanalit, millest igaühel on oma tugevad ja nõrgad küljed, näiteks külmad kõned, e-maili turundus, teleturundus, post või sotsiaalmeedia sõnumid. Need kanalid võivad olla väga tõhusad, kui neid õigesti kasutada, kuid nõuavad ka palju planeerimist ja strateegiat. Külmade e-kirjade kasutamisel peab mõtlema ka domeenide soojendamise peale, et turundust tehes ei kaoks kasutaja spam nimekirja. LinkedIn on ideaalne outbound turunduse platvorm, kuna platvorm võimaldab ettevõtetel potentsiaalsete klientidega otse ühendust võtta.
LinkedIn-i kasutamine klientide leidmiseks
Sotsiaalmeedia kanalitest on LinkedIn üks tõhusamaid oma ärikontaktide hoidmiseks või äri kasvuks. LinkedIni peetakse nüüd üheks oluliseks tööriistaks potentsiaalsete klientide otsimiseks ja paljud veebiturundajad kasutavad LinkedIni ka sisu tootmiseks.
Tundke oma LinkedIni profiili
Kui plaanite LinkedIni turundustööriistana kasutusele võtta, peab tegema natuke kodutööd ja põhitõdedest aru saama. Linkedin pakub mitmeid automatiseerimistööriistu, mis teevad platvormi kasutamise kiiremaks. Näiteks potentsiaalsete klientide e-posti aadresside leidmine on LinkedInis hästi optimeeritud. Enne töö alustamist peab teil olema enda profiilist hea ülevaade ja see peab olema professionaalselt tehtud. Profiili professionaalne kujundamine on oluline, kuna see aitab meelitada rohkem kliente. Lisage professionaalne peprofiilipilt, taustapilt - mis esindab teie brändi ja kirjeldus, mis kirjeldab teie ettevõtte tegevust. Kasutage palju ka oma ettevõttega seotud märksõnu nt turundus või ehitus jne et tuleksite LinkedIni otsingutes ka paremini esile.
Potentsiaalsete klientide leidmine
LinkedIn on täis erinevaid ettevõtteid ja inimesi, kes võivad olla sinu ettevõtte tulevased kliendid. Sageli nad lihtsalt ei tea, et neil on just sinu toodet või teenust vaja. Peate leidma oma ettevõtte jaoks õiged meetodid nende leidmiseks. Täpsema otsingu generaatoriga on võimalik filtrite abil leida just neid inimesi, kellele tahate oma toodet müüa. Õigete filtrite kasutamisel on võimalik tuvastada esimese, teise ja ka kolmanda astme connection’eid. Mida rohkem kontakte leiate, seda suuremaks läheb ka ühenduste grupp. Kuid siiski on oluline otsida kliente teatud intervallide järelt, et leida üles kõik võimalikud inimesed. Samuti saate ka sihtida nenede inimeste tähelepanu, kes on teie endi kontaktides või mõne muu potentsiaalse kliendi kontaktides. Sageli inimesed varjavad seda infot, kuid proovida tasub siiski, sest sarnaste vaadete või huvidega inimesed on sageli omavahel LinkedIn’is ühenduses. Samuti kasutage ära LinkedIn’i gruppide moodulit, liituge erinevate gruppidega, kes on seotud teie otsitavate märksõnadega ja suhelge sealt leitud kontaktidega.
Kontaktidega suhtlemine läbi LinkedIn’i
Kuigi LinkedIn on pungil inimestest, kellele saaks oma toodet müüa, siis ei ole nende veenmine tegelikult üldse lihtne, sest usaldust oma ettevõtte vastu on vaja luua. Lisaks peab klient aru saama, et sa räägid temaga personaalselt, mitte ei tegele spam sõnumite laiali saatmisega. Kui pöördute oma kontaktide poole, pakkuge neile kasulikku informatsiooni, mis aitab neil mõista, miks peaks neil sinu toodet vaja minema. Esialgu võib see tunduda raske tööna, kuid kui suhtlus juba käib, muutub ülesanne lihtsamaks. Alustage ennast tutvustades, kuid proovige esimesel kontaktil teha oma agenda selgeks lühidalt ja konkreetselt. Pigem andke endast pidevalt märku, tehes seda lühikeste sõnumite abil. Võite ka rääkida, kuidas teie tooted või teenused on kliente aidanud. Ärge kunagi proovige võõraga vesteldes oma toodet otse müüa. Selle asemel pakkuge neile teavet oma toote eeliste kohta, et neid köita.
Call To Action
Igaüks, kellel on vähegi müügi- ja turunduskogemusi, teab, et peaksite alati suutma esimese suhtluse käigus klienti mingit tegevust tegema panema ehk CTA. On selleks, siis vastuse andmine jah/ei näol või liikumine ettevõtte lehele, et uurida rohkem pakutava toote kohta. Esialgses etapis tasuta, kuid kasulikku teavet pakkudes on teil võimalik lähipäevil suuremat kasu saada. Samuti proovige kajastada, et hoolite oma klientidest, et usaldus tekiks kiiremini.
LinkedIni kasutaja soojendamine
LinkedIni konto soojendamine on väga oluline, kui see on äsja loodud ja kui on soov kohe hakata LinkedInis outbound turundusega tegelema hakata. Platvormil on väga tundlik erinevate bot’ide tuvastamisel ning tahab olla kindel, et sinu kasutaja taga on päris inimene. LinkedIni algoritmile peab tõestamal, et soovite "tavaliselt" platvormil tegutseda. Rämpspostitused sotsiaalmeedias võltskontode või robotite abil ei ole midagi uut, seega on palju viise, kuidas seda platvormidel võimalik kontrollida on. Uued kasutajad tavaliselt ei taha platvormil veeta kuut tundi, et tegeleda iga konkreetse hashtag’iga ja uute klientidega, et seejärel püüda kohe 300 connection’it. Kui lõite äsja uue LinkedIni konto ja ei ole aega oodata, et kasv tekiks orgaanilisel viisil, siis soovitame profiil üles soojendada, enne kui endale kahju teete. LinkedIn’is on palju erinevaid aspekte, millele peab soojendamiisel tähelepanu pöörama, näiteks sõnumite soojendus ja ühenduste järjärguline kasvamine.
WebTailoris tegeleme LinkedInis kampaaniate kavandamisega, kui ka muude outbound turundusega seotud tegevustega. Et strateegia oleks efektiivne peab olema väga ettevaatlik ning mõtlema läbi iga sammu enne selle astumist. Kui tunned, et sinu ettevõttel oleks tarvis kliendibaasi suurendada, siis võiksid kindlasti mõelda outbound turunduse peale, tehes seda ise õppides või kaasates mõni digiturundusagentuur. Saada päring!
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?