turundus
Ian Leman
Paid ads (PPC) vs SEO - mis on digiturunduses parem?
Google töötleb iga päev üle 3,5 miljardi otsingu, see teeb 40 000 otsingut sekundis. Kuidas kavatseb teie ettevõte oma kaubamärki digiturunduses märgatavaks muuta? Kus asetseb teie veebileht võrreldes konkurentidega? Paid ads ehk PPC (pay-per-click) vs SEO (search engine optimization) – kaks parimat digiturunduse meetodit müügi genereerimiseks ja liikluse suurendamiseks. Lahkame mõlema plusse ja miinuseid ning leiame kumb on sinu ettevõttele digiturunduses parem.
Mis on PPC ehk pay-per-click reklaamide roll digiturunduses?
Google Ads on Google'i tasuline PPC reklaamilahendus, mis võimaldab ettevõttel väljapakutud märksõnadega Google'i otsingumootoris välja tulla. Google Adsi kasutades maksate ainult siis, kui keegi teie saidi külastamiseks või teie ettevõttele helistamiseks antud reklaamil klikib. Lisaks saate oma reklaame igal ajal kohandada, et jõuda kindla sihtrühmani (huvide, geograafilise piirkonna jne järgi) või reklaamida konkreetset tehingut või toodet. See paindlikkus võib olla suurepärane valik väikeettevõtetele, kes ei saa oma veebisaiti nii tihti värskendada.
Google Ads annab teile ka võimaluse reklaamida oma ettevõtet väljaspool Google'i otsingut, näidates reklaame asjakohastel Google'i Display-võrgustiku (GDN) veebilehtedel. GDN koosneb tuhandetest saitidest kogu veebis, kus saate ühenduse luua veelgi rohkemate potentsiaalsete klientidega. Saate valida displeireklaamide esitamiseks konkreetsed saidid või valida inimeste tüübid, kelleni soovite jõuda.
PPC-reklaamilahendus, nagu Google Ads, ei anna samu tulemusi kui SEO ja ei paranda teie orgaanilise otsingu asetust. Selle asemel võib Google Ads aidata teil oma reklaame potentsiaalsetele klientidele kuvada just sel hetkel, kui nad otsivad teie omaga sarnast ettevõtet.
Mis on SEO roll digiturunduses?
SEO ehk otsingumootori optimeerimine aitab teie veebilehte asjakohastes otsingutes sagedamini kuvada, tõstes teie veebilehe orgaanilist liiklust. Loe lähemalt, mis on SEO ja milleks seda vaja on. Samuti viska pilk peale artiklile, kuidas Wordpressi lehte SEO jaoks optimeerida.
Orgaanilistes otsingutulemustes ilmumine pole tasuline, vaid sõltub täielikult teie veebilehe korrapärasusest ja sisust. Loe, kuidas kirjutada SEO artikleid.
Kui investeerite SEO-sse, suurendate tõenäosust, et teie sihtrühm leiab teid, kui nad otsivad Google'is teie toote või teenusega seotud märksõnu. 61% turundajatest ütleb, et SEO on nende ettevõtte jaoks peamine sissetuleva turunduse tegur.
PPC plussid digiturunduses
1. PPC pakub kiireid tulemusi Kui SEO strateegia tulemuste nägemiseks võib kuluda kuid, võib PPC kampaania tulemuste nägemiseks kuluda vaid paar tundi.
2. PPC reklaamide asukoht PPC reklaamid ilmuvad orgaanilise pingerea kohal, st kui te käivitate kindla märksünaga PPC kampaania, siis tuleb teie veebileht selle märksõna otsingul otsingumootori tulemuste lehel esimesena välja. See järjestus paneb teie potentsiaalsed kliendid teid enne teisi märkama.
3. PPC võimaldab teil täpselt määrata oma sihtrühma PPC kampaania seadistamisel saate valida, keda soovite oma reklaamidega sihtida. Kas soovite kliente konkreetsest geograafilisest piirkonnast? Või soovite sihtida teatud vanuses inimesi? Kas teie jaoks on oluline perekonnaseis või huvid? Kui jah, siis peaksite kasutama PPC reklaame.
4. PPC reklaame saab kiiresti käivitada ning neid A/B-testida PPC kampaaniaga saate samaaegselt esitada kahte erinevat reklaami, et mõõta seda, mis paremini toimib. Selleks peate vaid muutma mõnda reklaamielementi. Olenevalt toimivusest võite otsustada reklaamide “runnimine” lõpetada või tulemuste parandamiseks optimeerimist jätkata.
PPC miinused digiturunduses
1. PPC reklaamid on kulukad PPC kampaaniad on tasulised ning neid ilma rahata käivitada ei saa. PPC reklaamide puhul peate te maksma iga kord, kui sihtrühm teie lingile klõpsab. See tähendab, et kui teie eelarve saab otsa, siis väheneb ka liiklus.
PPC reklaami kallidus sõltub ka konkurentsist. Kui tegutsete konkurentsivõimelises valdkonnas (nagu näiteks juriidika või kindlustus), siis on keeruline oma märksõnadega välja tulla ilma, et kulutaksite selleks palju raha. Need, kellel on suurem eelarve, neil on suurem võimalus esile tulla.
2. Madalamad kasumimarginaalid Kuigi PPC kampaania võib tuua lühiajalisi võite, toob see tavaliselt kaasa madalama kasumimarginaali. PPC puhul tõusevad teie klientide saamise kulud (CAC ehk customer acquisition cost) jätkuvalt ilma teie toodete ja teenuste hindade olulise tõusuta.
3. PPC reklaamid vananevad Reklaamiplatvormide (nt Google) kehtestatud reegli tõttu on teil tasulise reklaami üle piiratud kontroll. Teie reklaamis kasutatud sõnastus võib olla sarnane teie konkurentide sõnastusega, mis paneb teie sihtrühma kiiresti üle minema.
SEO plussid digiturunduses
1. SEO on pikas perspektiivis odavam Kuigi SEO võib maksta aega ja raha – vabakutselistele või agentuuridele maksmine ja SEO tööriistade eest tasumine –, on see pikas perspektiivis siiski odavam kui PPC.
Kui loote sisu, mis teie veebilehe nähtavust parandab ja liiklust suunab, ei pea te enam pidevalt reklaamile raha kulutama, et teie sihtkliendid seda näeksid. Ja kui need kliendid otsustavad teie lingile klõpsata, on see nullkulu, erinevalt PPC kampaaniast, kus maksate kliki eest.
Orgaaniline liiklus on samuti väga skaleeritav ja kuluefektiivne.
2. SEO abil saate sihtida erinevaid müügilehtri etappe Mitte kõik teie vaatajaskonnad ei ole müügilehtri samas etapis. Mõned alles õpivad teie kaubamärki lehtri tipus tundma. Ja teised on juba lehtri põhjas, valmis teie toodet/teenust soetama.
SEO abil saate luua erinevaid sisutüüpe (blogipostitused, juhendid, juhtumiuuringud), mis vastavad teie vaatajaskonna igale segmendile täpselt seal, kus nad müügilehtris asuvad. See annab teie lehele parema võimaluse suunata külastajad iga kord, kui nad teie sisu sirvivad, lehtri järgmisele etapile.
3. Otsinguliiklus on stabiilsem Kui olete Google'is asetuse saavutanud, saate hakata planeerima ja ennustama tasuta liiklust oma veebisaidile seni, kuni jätkate selle optimeerimist.
Veel üks eelis, mida meeles pidada, on see, et SEO-ga pole välja- ja sisselülitamist. PPC turunduse korral lõpetab teie veebisaidi ilmumine otsingutulemustes, kui teie turunduseelarve saab otsa või kui lõpetate reklaamide “runnimise”. Suurepärane viis seda erinevust meeles pidada on mõelda kinnisvarale: SEO on nagu liikluse omamine, samas kui PPC on selle rentimine.
4. Orgaanilised kirjed suurendavad brändi autoriteeti Teie toodete ja teenustega seotud märksõnade järjepidev ilmumine otsingutulemustes aitab luua teie sihtrühma usaldust ja luua brändi autoriteeti.
See tähendab ka Google'ile, et olete selle teema ekspert või valdkonna tipp. See võib kaasa tuua rohkem väliseid ilinke teistelt usaldusväärsetelt saitidelt, mida otsingumootorid tugevalt eelistavad.
SEO miinused digiturunduses
1. Otsingumootori algoritmid muutuvad Otsingumootorid, eriti Google, on aastate jooksul oma algoritme korduvalt muutnud. Need muudatused tähendavad, et peate hoolikalt jälgima oma turundusstrateegiat ja orgaanilisi tulemusi ning muudatustel pidevalt silma peal hoidma.
2. Veebilehte tuleb regulaarselt optimeerida SEO-ga tuleb pidevalt tegeleda. Teie töö ei lõppe, kui tulete oma veebilehega üheks kuuks sihtmärksõnadega otsingumootoris esile. Aja jooksul peate oma sisu ja veebilehti regulaarselt optimeerima, et teie leht oleks jätkuvalt paremusjärjestuses.
Optimeerimine võib lisaks pidevalt uue sisu tootmisele võib hõlmata ka vanade artiklite värskendamist ja aegunud linkide eemaldamist.
3. SEO võtab tulemuste näitamiseks aega Kui teie veebileht või domeen on uus, on ebatõenäoline, et saate SEO vahetuid tulemusi nautida. Põhjus on selles, et Google'i veebisaitide järjestamist mõjutavad mitmed tegurid, mis on seotud sisu mahu ja kvaliteediga ning lehe usaldusväärsusega.
Samuti kui teie veebileht ei ole varasemalt otsingumootoris esile tulnud, siis sisu loomine ja märksõnade väljatulemine võtab aega.
**4. See nõuab aega ja kõrgetasemelisi oskusi ** Kui te ei palka professionaali, veenduge, et mõistaksite oma vaatajaskonna eesmärke ja täitke need kvaliteetse sisuga, et optimeerida oma saiti otsingumootorite jaoks õigesti.
Tehniline SEO parandamine, sisu ja linkide loomine võtab aega ja nõuab professionaalset lähenemist. SEO puhul on oluline järgida kindlaid reegleid ja teha pidevat analüüsi selle osas, mis toimib ja mis mitte. Kui teie ettevõtte siseselt ei ole digiturundusspetsialisti, kes oskab nii SEO tehnilise kui ka sisulise poolega tegeleda, siis WebTailor aitab meeleldi teie ettevõttel SEO-sse panustada.
Millal kasutada PPC-d ja millal SEO-d oma ettevõtte digiturunduses?
Ideaalis on teil mõistlik kasutada mõlemat, sest nad töötavad sama eesmärgi nimel - suurendada teie veebilehe külastuste arvu ja seeläbi ka müüki. Tegutsedes mitmel rindel korraga, on teil suurem võimalus saavutada edu oma konkurentide ees ning võita potentsiaalsete klientide tähelepanu.
Küll aga, kui teil ei ole võimalik mõlemat korraga kasutada, siis tehke valik selle põhjal, millised on teie ettevõtte turundusvõimalused ja eesmärgid.
Kasutage SEO-d, kui
- Teie turunduseelarve on väike
- Soovite luua oma kaubamärgile autoriteeti
- Soovite maksimeerida oma pikaajalist investeeringutasuvust (ROI)
- Soovite luua sisu, mis jõuab teie sihtrühmani, kes on müügilehtris erinevatel etappidel
Kasutage PPC-d, kui
- Tahate näha kiireid tulemusi
- Teie toode on uudne või esimene omataoline
- Reklaamite hooajalist pakkumist, näiteks pühadeaega
- Soovite sihtida kindlaid sihtrühmi
- Teie turunduseelarve võimaldab reklaamide eest vajalikku summat maksta
Kui soovite oma ettevõtte digiturunduse eesmärke koos PPC ja/või SEO-ga täita ning liiklust oma veebilehele suurendada, siis digiturundusagentuur WebTailor on teile sellel teekonnal abiks! Meie spetsialiseerume nii SEO-le kui ka PPC-le, et aidata ettevõtetel potentsiaalsetele klientidele märgatavaks muutuda.
Kasutatud allikad: https://blog.hubspot.com/marketing/tabid/6307/bid/1514/paid-search-vs-organic-search.aspx
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?