turundus
Ian Leman
Lihtsalt ja loogiliselt: SEO artiklite kirjutamine ja optimeerimine
SEO eesmärk on veebilehe nähtavuse tõstmine ning seeläbi veebilehe orgaanilise liikluse suurendamine. Loe lähemalt, mis asi on SEO ja milleks seda kasutatakse WebTailori blogist.
Kui räägime sisulisest SEO-st ehk SEO artiklite kirjutamisest, siis kõige efektiivsema tulemuse saamiseks tuleb järgida mõningaid reegleid. WebTailor on teinud step-by-step guide'i, kuidas kirjutada SEO sõbralikke blogipostitusi.
SEO artiklite kirjutamine algab märksõnade analüüsist
Keywordide ehk märksõnade analüüs aitab aru saada, milliseid märksõnu teie sihtrühm Google's otsib ja mida on kõige parem sihtida. Märksõnade ülevaade võib kasulik olla nii sisustrateegia kui ka üldise turundusstrateegia jaoks.
Seetõttu on oluline tulla esile nende märksõnadega, mida teie sihtrühm otsib. Tänu sellele saate oma lehele rohkem liiklust ja tõusete Google otsingumootoris kõrgemale positsioonile.
Märksõnade analüüs hõlmab endas konkurentide analüüsi, st. tuleb uurida, milliseid märksõnu kasutavad konkurendid ning milliste märksõnadega nad otsingumootoris esile kerkivad. Samuti on märksõnade analüüsimiseks võimalik kasutada erinevaid rakendusi, näiteks Semrush, Ahrefs jne. Need rakendused aitavad teil mõõta märksõnade volüümi ja keerukust. Volüüm näitab antud märksõna keskmist otsinguarvu kuus 12-kuulise perioodi jooksul. Märksõna keerukus näitab protsendina, kui raske on antud märksõnaga orgaaniliselt Google's top 10-s esile tulla. Tänu sellele analüüsile saate aru, millised märksõnad on populaarsemad ning millega on parem Google's esimesel lehel välja tulla.
Seejärel tuleb väljavalitud märksõnu järjepidevalt kasutada
Kui märksõnade analüüs on tehtud ning on välja valitud märksõnad, millel on volüümi ja mis sobivad teie ettevõttega, siis tuleb hakata neid märksõnu oma veebilehel kasutama. Kõige parem viis on blogipostitustes nende märksõnade kasutamine, kuid ainult sellest ei piisa. Pidage meeles, et soovitud tulemuse saamiseks, tuleb märksõnu kasutada õigesti! See tähendab, et peate oma artikliks välja valima ühe põhimärksõna ning 2-3 lisamärksõna, mida aktiivselt kasutate. Põhirõhk on ühel peamisel märksõnal, mis haakub antud teemaga kõige paremini. Põhimärksõna peab esinema kindlasti pealkirjas ja teksti alguses ning käima korduvalt läbi nii alapealkirjades kui ka tekstis sees. Tuleb meeles pidada, et igal blogipostitusel peab olema erinev põhimärksõna. See tähendab, et kui olete ühe blogipostituse põhimärksõnaks valinud “SEO”, siis seda ei saa teiste blogipostituste põhimärksõnana enam kasutada, sest Google indekseerib enda jaoks selle ainult ühe korra. Küll aga võib “SEO” olla lisamärksõna teistes blogipostitustes mitu korda. Lisamärksõnade kasutamine ei ole nii rangelt piiratud, kuid ka neid tuleb aktiivselt pealkirjadesse ja tekstidesse põimida.
Oluline on SEO artiklite õige ülesehitus
SEO artiklid peavad olema mitmetasandilised, mis tähendab, et artikkel algab pealkirjaga (H1) ning artiklis on läbivalt alapealkirjad (H2, H3) ja tavaline tekst. Teisi alapealkirja liike (H4 jne) ei ole mõtet kasutada, kuna Google neid ei indekseeri. Kõige alguses on põhipealkiri (H1) ning see on kasutusel vaid ühe korra. Alapealkirju (H2, H3) võib kasutada korduvalt, kuid nendega ei ole mõtet liiga hulluks minna, enamuse artiklist peaks siiski moodustuma tekst. Teksti erinevaid teemasid eraldavad alapealkirjad ning tuleb jälgida, et H2 pealkiri on tähtsam kui H3, st. et H3 on täiendav alapealkiri H2-le. Alapealkirjade kasutamine sõltub teksti sisust ja ülesehitusest, kuid liigne alapealkirjastamine ei ole SEO sõbralik. Samuti tuleb vaadata, et pealkirjad ei veniks liiga pikaks. Ideaalne pealkiri on kuskil 5 sõna või üks lühike lause. SEO artiklid võiksid olla 500-1000-sõnalised, sest siis jäävad need Google'le märgatavaks ning inimesed saavad piisavalt informatsiooni ega teki tunnet, nagu loeks lõputut teksti.
Milline peab olema SEO artiklite sisu?
Artikkel peab sobituma ettevõttega ning valitud märksõnadega. Oluline on, et artikli sisu kajastuks pealkirjas ning teksti ülesehitus oleks loogiline. Teksti kirjutamise juures on suur roll ka linkimisel ehk teksti sees näiteks eelnevatele blogipostitustele või teistele lehtedele viitamisel, kuid need peavad samuti teemaga haakuma. Mida rohkem in-bound ehk veebilehesiseseid linke blogipostitus sisaldab, seda rohkem otsingumootor sisu väärtustab ja esile toob. Samuti on hea variant kasutada ka out-bound ehk veebileheväliseid linke, kuna linkimine teistele kasulikele artiklitele väljaspool oma veebilehte loob usaldust ning tõstab liiklust, kui teie postitust lingitakse samamoodi.
Kui teema teid huvitab, siis lugege lisaks WebTailori blogist, kuidas Wordpress lehtede SEO-d optimeerida.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?