turundus
Ian Leman
Mida SEO audit sulle näitab, mis on seal oluline?
Mis on SEO audit?
SEO audit on põhjalik analüüs veebilehe praeguse otsingumootori optimisatsiooni (SEO) toimivuse kohta. Auditi eesmärk on tuvastada valdkonnad, kus veebilehe SEO-d on võimalik parandada, samuti välja tuua kõik probleemid, mis võivad takistada veebilehe paremat asetust ja nähtavust otsingumootori tulemustes (SERP).
Peamised teemad, mida SEO audit sulle näitab:
Tehnilised probleemid
Tehniline SEO hõlmab veebilehe tehnilise infrastruktuuri optimeerimist, et otsingumootorid saaksid hõlpsalt veebilehe sisu analüüsida, indekseerida ja mõista. SEO auditiga saab tuvastada tehnilisi probleeme, nagu aeglane lehe kiirus, katkised lingid, optimeerimata pildid jne.
Lehesisene ehk on-page optimeerimine
Lehesisene optimeerimine keskendub üksikute veebilehtede sisu ja struktuuri optimeerimisele, et muuta need SEO-sõbralikumaks. SEO auditiga saab analüüsida selliseid elemente nagu metakirjeldused, sisu kvaliteet, märksõnade strateegiline kasutus, sisemine linkimine jne.
Metakirjeldused on lühikirjeldused, mida otsingumootoris lehe eelvaatena kuvatakse. Metakirjelduste puhul on oluline jälgida, et see oleks sobiva pikkusega. Google kuvab metakirjeldusi, mis on maksimaalselt 160 tähemärki. Kui metakirjeldus ületab tähemärgi piiri, siis see lõikab teksti ning ei näe usaldusväärne välja. Meta title'i ehk pealkirja puhul on selleks piiriks 60 tähemärki. Metakirjelduste puhul on samuti oluline jälgida, et need ei oleks erinevatel lehtedel samasugused ning et seal oleks kasutatud õigeid märksõnu.
Google peab väga oluliseks lehe sisu kvaliteeti, sest Google tahab pakkuda kasutajatele kõige paremat vastet nende sisestatud märksõnale või küsimusele. Samuti on oluline kasutada kõrge volüümiga ja sobivaid märksõnu, et Google neid lehti indekseeriks ja nähtavamaks muudaks. Sisuliste vigade parandamiseks tuleb luua efektiivne sisustrateegia ning oma veebilehte kvaliteetse sisuga järjepidevalt täiendada.
Google järgib veebilehtede sisu avastamiseks ja selle sisu otsingutulemustes järjestamiseks linke. Kui postitus või leht saab palju linke, on see Google'ile signaal, et tegemist on olulise või väärtusliku artikliga. See loeb nii sisemiste kui ka väliste linkide puhul. Õigete siselinkide ja välislinkide abil on võimalik suunata külastajad ja Google'it oma kõige olulisematele lehtedele.
Leheväline ehk off-page optimeerimine
Leheväline optimeerimine hõlmab selliste tegurite optimeerimist, mis on väljaspool veebilehte, nagu välised lingid, sotsiaalmeedia signaalid ja muud tegurid, mis mõjutavad veebilehe autoriteeti ja usaldusväärsust otsingumootorite silmis. SEO auditiga saab analüüsida veebilehe lehevälist optimeerimist, mis annab soovitusi vigade parandamiseks, näiteks tagasilinkide arvu ja kvaliteedi suurendamiseks, veebilehei sotsiaalmeedias kohaloleku parandamiseks ja muude leheväliste SEO strateegiate rakendamiseks.
Konkurentsianalüüs
Konkurentsianalüüs on SEO auditi oluline osa, mis hõlmab veebilehe SEO toimivuse võrdlemist konkurentidega. See võib aidata tuvastada valdkondi, kus veebileht võib otsingumootorite pingereas maha jääda, ja anda ülevaate strateegiatest, mida konkurendid otsingumootoris parema nähtavuse saavutamiseks kasutavad. Konkurentsianalüüsi põhjal võib SEO audit annab soovitusi, mis aitavad veebilehel otsingumootori tulemustes tõhusamalt konkureerida.
Kuidas SEO auditit teostada?
Üldiselt on SEO audit väärtuslik tööriist iga veebilehe omaniku või SEO-professionaali jaoks, kes soovib parandada oma veebilehe nähtavust otsingumootorites ja suunata oma lehele rohkem orgaanilist liiklust.
SEO auditi tegemiseks on erinevaid tööriistu nagu Google Search Console, Semrush, Ahrefs jne. Üks asi on SEO auditi teostamine, kuid sellest olulisem, mis reaalselt veebilehe tulemusi parandab, on selle analüüsimine ning selle põhjal vigade parandamine ja soovituste rakendamine. SEO auditi teostamine ise ei ole keeruline ning igaüks saab sellega hakkama, kuid järgnevate etappidega võib jääda veidi hätta või lihtsalt kulutada mõttetult palju aega. SEO vigade parandamise teostamiseks on efektiivsem viis kasutada spetsialistide abi. WebTailor pakub ettevõtetele tasuta SEO auditi tegemist ning seejärel soovi korral ka nende vigade parandamist. WebTailoriga saad ühendust võtta siin.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?