turundus
Ian Leman
Visuaalne reklaam vs otsingumootori reklaam – kumb on parem sinu ja su äri jaoks?
Kaks suurt tegijat internetireklaamides – Google Ads ja Facebook Ads
Arvatavasti olete teadlik, et Google Ads (varem tuntud kui AdWords) ja Facebook Ads on kaks suurt tegijat reklaaminduses, eriti mis puudutab klikipõhise (pay per klick ehk PPC) mudeli järgi reklaami eest maksmist. Mõlemad võivad olla äritegevuse jaoks olulised tõukejõud ja paljud agentuurid kasutavad samaaegselt mõlemat oma tulemuste maksimeerimiseks.
Järgnevalt kirjutame lähemalt mõlemast ja selgitame, millal valida üks või teine ning toome välja ka hübriidlahenduse strateegiad.
Google Ads – veebireklaamide liider
Google on maailma populaarseim ja laialdasemalt kasutatav otsingumootor ning seda peetakse de facto veebireklaamide liidriks. Google’is tehakse iga päev rohkem kui 3,5 miljardit otsingupäringut. See pakub reklaamijatele juurdepääsu enneolematult suurele hulgale inimestele, kes otsivad parasjagu aktiivselt kaupu ja teenuseid.
Makstud Google Ads reklaamide puhul keskendutakse õigete ja asjakohaste võtmesõnade valimisele ja tekstipõhiste reklaamide kasutamisele. Google'it kasutavad reklaamijad selgitavad välja parimad võtmesõnad – kõige tõenäolisemad sõnad ja fraasid, mida kasutajad otsingumootorisse sisestavad – lootuses, et nende reklaame kuvatakse päringute otsingutulemustes. Iga kord, kui kasutaja reklaamil klõpsab, võetakse reklaamijalt teatud summa raha, sellest ka eelnevalt mainitud termin "klikipõhine reklaam". Klikipõhise reklaami pakkumistega tegelemine ja reklaamide optimeerimine on keerulised teemad, kuid sisuliselt makstakse selleks, et leida Google’is õigeid kliente, tuginedes asjakohastele võtmesõnadele.
Lisaks on olemas Google'i Display võrgustik, mis pakub reklaamijatele rohkem visuaalseid reklaame, näiteks bännereid. See hõlmab ligikaudu 98% ülemaailmsest veebist. Seetõttu on see suurepärane valik reklaamijatele, kes soovivad saavutada turunduseesmärke, mis ei pruugi olla nii konversioonipõhised kui PPC-reklaamid, näiteks bränditeadlikkuse suurendamine bännerite abil. 2
Google’i reklaamide puhul on palju faktoreid, mida tuleb arvestada:
Reklaami asetus ja kvaliteediskoor Google'i kampaania esmakordsel seadistamisel peaksite pöörama kõige rohkem tähelepanu oma kvaliteediskoorile (Quality Score ehk QS). Mida kõrgem on teie kvaliteediskoor, seda madalamad on kulud ja seda paremat reklaami paigutust on võimalik saada.
Asukoht Seadistage kindlasti geograafiline asukoht, kus teie reklaami näidatakse. Google'i peamine eesmärk on kuvada otsijatele kõige asjakohasemaid tulemusi, isegi kui see on tasuline reklaam.
Võtmesõnad Võtmesõnad on ühtviisi olulised nii makstud reklaamide kui ka orgaanilise liikluse korral. Google sobitab reklaamid otsingupäringutega agentuuri või turundaja valitud võtmesõnade põhjal. Ärge jätke seda sammu vahele – asjakohaste võtmesõnade valimine on väga oluline.
Päringutele vastavus Google'il on vaja teada, kas reklaami näidatakse just täpsete päringute korral või võib reklaami näidata ka siis, kui otsingupäring on reklaami sisuga vaid mõnevõrra seotud.
Pealkiri ja kirjeldus Hea reklaamteksti kirjutamine on teatavasti oluline. Seetõttu on tähtis, et teie reklaamtekst vastaks otsija kavatsustele ja oleks vastavuses tema võtmesõnadega – see tähendab, et reklaami sisu peab kasutama just sobivaid võtmesõnu ja fraase.
Reklaamilaiendid Reklaamilaiendid on tasuta ja need on suurepärane viis anda kasutajatele lisateavet toodete või teenuste kohta.
Reklaami uuesti esitamine Reklaami uuesti esitamine on hea viis tuletada end meelde inimestele, kes on varem juba reklaamiga mingil moel suhelnud, kuid pole veel suuremat sammu teinud – lehel palju ringi vaadanud või müügitehinguni jõudnud. See on tõhus viis klientide saamiseks, sest paljud inimesed peavad enne müügitehningut “asja veidi seedima” ja nägema korduvalt neile suunatud turunduse väljundit (pilt, tekst või muu reklaam).
Facebooki reklaamid on suurepärasel teisel kohal
Võrreldes Google Adsiga on Facebooki reklaamid uustulnuka rollis. Sellegipoolest on Facebook juba mitu aastat oma reklaamilahendusi viimistlenud ja täiustanud. Tänapäeval on Facebook Ads tasuliste sotsiaalmeedia reklaamide teerajaja ning platvormist on saanud paljude ettevõtete digiturunduse strateegia keskne osa.
Facebooki reklaame võib pidada teatud määral sarnaseks Google Adsiga. Mõlemat platvormi kasutavad reklaamijad äri turundamiseks internetis, kuid sellega sarnasused lõppevad. Erinevalt Google’i klikipõhisest otsingust, mis aitab ettevõtetel võtmesõnade abil uusi kliente saada, aitab tasuline sotsiaalvõrgustiku reklaam kasutajatel leida ettevõtteid, tuginedes kasutajate endi huvidele ja internetis käitumisele.
Kui rääkida peamisest erinevusest Google'i ja Facebooki reklaamide vahel, siis võib sellest mõelda järgmiselt: Google Ads aitab teil uusi kliente leida, Facebook aga uutel klientidel teid leida.
Facebooki reklaame on erinevates vormingutes, sealhulgas pildi, video, slaidiseansi ja muude väljundite näol. Lisaks saab neid esitada väga spetsiifilistele sihtrühmadele.
Facebooki reklaamikampaaniad annavad agentuuridele ka palju paindlikkust, eriti just eelarve osas, võimaldades arvesse võtta erinevaid tegureid:
- kulutatav kogusumma;
- päevaeelarve;
- tulemuspõhine maksmine.
Lisaks saab valida, kuidas Facebook esitab arve – kas vaatamiste või klikkide arvu alusel.
Teatavasti ei saa Facebooki reklaame tähelepanuta jätta. Kui oskate neid enda huvides kasutada, on võimalik väga tõhusalt ärieesmärke täita. Lõppude lõpuks on Facebook müügitulemuste poolest USA-s Google'i järel teine suurim digireklaamide müüja.
Kumb on siis parem valik? Üks võimalus on ka hübriidlahendus
Üldiselt võib öelda, et kui ettevõttel on mingi konkreetne täitmist vajav eesmärk, siis on mõttekas kasutada otsingumootorireklaami, tuginedes kindlatele võtmeõnadele. See on hea taktika, et meelitada konkreetsete soovidega kliendid just sinu toote või teenuseni. Visuaalne reklaam toimib paremini siis, kui klient on ettevõtte kodulehekülge juba külastanud – pärast seda on õige aeg hakata kliendile näitama visuaalset reklaami sotsiaalmeediakanalites vastavalt külastatud kodulehe sisule. Ühtlasi sobivad visuaalsed reklaamid ka lihtsalt teadlikkuse tõstmiseks.
Google Adsi ja Facebooki reklaame võib muidugi ka koos või vaheldumisi kasutada. Toome välja kolm erinevat strateegiat, mida võib rakendada.
- Brändi tuntuse suurendamine tasuliste sotsiaalmeedia reklaamide kaudu ja seejärel müügi teostamine otsingutulemuste kaudu Facebooki reklaamid on fantastiline viis bränditeadlikkuse suurendamiseks, eriti kui kasutada Facebooki demograafilist funktsiooni „Lookalike Audiences”. Selle kasutamine koos Facebookis olevate kasutajaandmetega võimaldab teil sihtida olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente.
Uuringud näitavad, et Facebooki reklaame kasutavate sotsiaalkampaaniate mõjul suurenesid Google'is antud kaubamärgiga seotud otsingupäringud 34%. Juhtub sageli, et Facebookis reklaami nägev inimene läheb ka Google’isse, et leida toote, teenuse või kaubamärgi rohkem infot. See suurendab orgaanilist liiklust ja säästab klikipõhiste reklaamide pealt raha. Veelgi enam, nüüd on võimalus end uuesti turundada kasutajale, kui ta on teie veebisaiti juba külastanud, ja seal oleva infoga tutvunud – või lausa midagi ostnud.
- Facebooki vaatajaskonna sihtimiseks Google Adsi andmete kasutamine Google Analytics annab demograafilist teavet, võimaldades Shopping Adside kaudu koguda väärtuslikke andmeid, et edastada Facebooki reklaame inimestele, kes võiks kõige tõenäolisemalt teie tootest või teenusest huvitatud olla. Seejuures on olulised järgmised andmed:
- Sugu
- Leibkonna sissetulek
- Aeg, millal inimene Google Ads reklaamile reageeris või lehte külastas
- Vaatajaskond, kellele sisu uuesti turundada.
Kõige asjakohasem on enda reklaame uuesti näidata inimestele, kes on juba teie veebilehte külastanud. Samuti tasub arvestada infoga, mida pakub Facebooki funktsioon “Lookalike Audiences”, ning edastada andmete sobivuse korral reklaame inimestele isegi siis, kui nad teie kaubamärki aktiivselt otsinud ei ole.
- Mõlemal platvormil heade tulemuste saavutamiseks Facebookist potentsiaalsete klientide leidmine Sama tehnika töötab ka vastupidises suunas, kui kasutada Facebooki funktsiooni Lookalike Audiences. Potentsiaalsete klientide sihtimiseks on hea kasutada oma ideaalkliendi andmeid Lookalike Audiences’i funktsiooni baasina. Google Shoppingus on võimalik kasutada neid samu andmeid, mida pakub Lookalike Audiences, et jõuda läbi klikipõhise reklaami rohkema hulga sobivate inimesteni. Tänu sellisele lähenemisele jõuab asjakohane info sobivate inimesteni nii Facebookis kui ka Google Shoppingus.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Google Adsi ja Facebooki reklaame saab kasutada koos ja vaheldumisi, et tõsta bränditeadlikkust ning klikkimise määra. Kahe platvormi kombineerimisel saate tugevdada oma turunduskampaaniaid, suurendada teadlikkust brändist ning teha paremat müüki. Strateegia planeerimisel tuleb aga ka arvestada kummagi platvormi kasutajate tarbimiskäitumise eripärasid.
Kasutatud allikad: 1 https://agencyanalytics.com/blog/google-ads-vs-facebook-ads 2 https://www.wordstream.com/facebook-vs-google 3 https://www.bidnamic.com/resources/how-to-use-facebook-ads-with-google-ads
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?