tehnoloogia
Ian Leman
WordPress lehtede tehniline ja sisuline SEO optimeerimine
I osa: tehniline optimeerimine
Mis on SEO?
Tänapäeval langetavad inimesed otsuseid suuresti internetist leitava info põhjal ning seega on oluline, et sinu toodet või teenust reklaamiv veebisait tuleks otsingumootorites esimeste seas esile. Sellega tegeleb digiturunduse praktika nimega SEO, mis on lühend search engine optimization’ist – see tähendab otsingumootoritele optimeerimist.
Ka WebTailor pakub WordPress lehe optimeerimise teenust.
Lisaks agentuuri teenuse kasutamisele on võimalik ka ise enda WordPress lehte Google'i jaoks optimeerida. Järgnevalt kirjeldame nippe, mis võimaldavad seda teha.
SEO pluginad
WordPress-lehed iseenesest on Google’i jaoks juba päris head. Siiski on soovitatav installida ka SEO plugin, mis võimaldab teil paremini optimeerida oma kodulehe sisu Google’i jaoks. Populaarsete pluginate selge võitja on Yoast SEO – see on kusjuures tasuta. Yoast SEO pole aga ainus, laialdaselt kasutatakse ka näiteks Rank Math pluginat.
Hea SEO plugin, nagu näiteks Yoast SEO, võimaldab teil:
- Kirjutada parem sisu tänu lehe- ja võtmesõnaanalüüsile;
- Muuta metakirjeldusi;
- Luua automaatselt XML-saidikaardid;
- Luua lehel navigeerimiseks jäljerida (breadcrumbs);
- Lisada struktureeritud andmed (schema markup’i).
Yoast SEO pakub ka palju muid optimeerimisvõimalusi. Sellel pluginal on üle viie miljoni allalaadimise ning hindeks viis tärni. Pluginat saab alla laadida näiteks enda WordPressi töölaualt (dashboard’ilt).
Metakirjeldused mõjutavad kaudselt SEO-d
Metakirjeldused ei mõjuta otseselt seda, mitmendana teie leht otsingutulemustes esile tuleb, kuid need mõjutavad klikkimismäära ehk click-through-rate’i (CTR-i). Hästi kirjutatud metakirjeldus võib meelitada kasutajaid klikkima Google'i tulemustes teie lehel, mitte eelneval või järgmisel lehel. Mida kõrgem on CTR, seda rohkem liiklust ja külastajaid oma veebilehele saate. Kui kasutajad teie lehelt Google'i otsingumootori juurde enam tagasi ei pöördu, annab see tugeva signaali, et veebilehe sisu oli neile kasulik või meeldiv. Seeläbi asetab Google teie lehed suurema tõenäosusega otsingutulemustes kõrgemale. Seega saavad metakirjeldused teie SEO-d kaudselt mõjutada. Metakirjeldust saab Yoast SEO pluginas käsitsi lisada.
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#2-optimize-your-title-tags
Pealkirjad peavad olema läbimõeldud
Lisage oma postituse või lehe pealkirja sekka enda põhiline võtmesõna. Varem soovitasid SEO eksperdid võimaluse korral võtmesõna isegi pealkirja algusesse paigutada, kuna sellel oleks otsingumootorites suurem kaal. Praegusel ajal aga kaotab see lähenemisviis pooldajaid. Kuigi oluliste võtmeõnade lisamine pealkirja algusossa on endiselt oluline, liiguvad asjad nüüd keerukamate stsenaariumite poole, kus võtmesõna asjakohasuse kõrval tuleks kaaluda ka klikkimismäära optimeerimist. Mõned inimesed on teatanud, et nende lehe klikkimismäär on 20 protsenti kasvanud, kui nad on teinud pealkirjades lihtsalt väiksemaid muudatusi.
Näiteks oleme pannud võtmesõnad „WordPress” ja “SEO” selle blogipostituse pealkirja sekka mitte ainult selleks, et meie lehe SEO-le veidi hoogu juurde anda, vaid ka selleks, et teha lugejatele selgeks, millest blogipostitus räägib, parandades seega meie klikkimismäära.
Kuidas lisada võtmesõna oma pealkirja siltidele? Pealkirjad on piiratud pikslitega, mis tähendab, et Google kuvab ainult esimesed 600 pikslit. Paljud SEO pluginad kasutavad tähemärkide arvu, mis on ligikaudu samas suurusjärgus. Yoast SEO pluginaga saab pealkirja sildi käsitsi määrata, nagu allpool näha. Pidage meeles, et Google'i kuvatav piirang on umbes 65 tähemärki. Kui te sellest üle lähete, ei pruugi inimesed teie täielikku pealkirja näha:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#2-optimize-your-title-tags
Pealkirjade A/B-testimine võib olla veel üks tõhus viis klikkimismäära suurendamiseks ja aidata Google'il näha teie sisu asjakohasemana. Mõned tööriistad võimaldavad teil A/B-testida pealkirjade silte ja metakirjeldusi.
Lihtsustatult öeldes on A/B testimine kahe pealkirjasildi või kirjelduse võrdlemine selleks, et teada, kumb neist mõjub sinu kodulehe külastajale paremini. Testida saab näiteks mõne plugina, näiteks Nelio A/B Testing'u või Google Optimize for WordPress abil.
Teine tegur, mida kaaluda, on see, kas kasutada oma ettevõtte nime pealkirja siltide lõpus või mitte. Mõnel juhul võib Google otsustada teie pealkirjade silte muuta. Kõige levinumad muudatused on seotud ettevõtte või brändi nime lisamisega pealkirja lõppu. Seega pole ehk alati vaja oma brändi nimi pealkirjas välja tuua. Näiteks alloleva artikli pealkiri on “A Deep Dive Into WordPress Automatic Updates”, aga nagu näete, on Google veel lisanud "Kinsta" kõige lõppu:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#2-optimize-your-title-tags
Sisu maht ja loetavus
On olemas ütlus: „Sisu on kuningas”. Nii Google kui ka teie külastajad armastavad kvaliteetset sisu. Samuti on parem avaldada pikemat kui lühemat sisu. See võib muidugi sõltuvalt olukorrast erineda. Kui on tegu uudisteportaaliga, võib see olla vastupidine, sest uudiste puhul on vaja kiiresti ja kompaktselt sisu edasi anda, et lugejad saaksid ruttu ingo kätte. Siiski on pikem sisu üldises pildis paremaid tulemusi toonud:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#5-pay-attention-to-word-count
Nagu ülaltoodud pildilt näha, on otsingutulemustes kolme parimat positsiooni hõlmavatel veebisaitidel pikem sisu. CanIRank uuris sisu pikkust ja otsingumootori asetust. Nad leidsid, et pikem sisu on parem, isegi kui arvestada muid võimalikke tegureid. Pikem sisu suurendab tõenäosust, et teie veebileht ilmub ka nende tulemuste seas, mille puhul inimesed kasutavad otsingus mitmesuguseid spetsiifilisi sõnu ja fraase.
Linkide tähtsus SEO korral
Erinevatel linkidel on väga oluline roll SEO-s. Eristada võib mitut tüüpi linke:
- Backlinks ehk tagasilingid – lingid muudelt saitidelt, mis toovad kasutaja teie lehele. Google kasutab neid selleks, et hinnata, kui palju autoriteetsust veebilehel on. Kui mõne tuntud ja suure külastatavusega veebilehelt viib link teie veebilehele, on see teie SEO jaoks suurepärane. Suurepärane tööriist backlink’idest ülevaate saamiseks on Ahrefs. Näete enda saidile viivate backlink’ide koguarvu, viitavate domeenide arvu, orgaanilise asetuse võtmesõnu ja palju muud.
- Internal links ehk sisemised lingid. Sisemised lingid on ühe veebilehe enda lingid, mis seovad selle lehe erinevaid alamlehti ja postitusi. Need pole mitte ainult SEO-le kasulikud, vaid aitavad ka saidil navigeerida. Selle tulemusel tarbitakse rohkem sisu ja veedetakse ühtlasi lehel rohkem aega. Sisemised lingid loovad info hierarhia ja veebilehele struktuuri. Need aitavad levitada autoriteeti kogu teie veebisaidil, edastades väärtust linkide kaudu. Soovitame alati lisada igale postitusele või lehele vähemalt kolm kuni viis siselinki. Sõltuvalt sisu pikkusest võib neid lisada veelgi rohkem. Lingi lisamiseks tuleb tekstiredaktoris valida (highlight’ida) enda sisus vastav fraas või sõna ning lisada sellele link, klikkides vastaval ikoonil:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#11-create-an-internal-linking-strategy
- Anchor links ehk ankurlingid. Tõenäoliselt olete kohanud ankurlinke, kui loete pikki blogipostitusi. Need lingid võimaldavad teil liikuda postituse erinevate osade juurde. Ankurlingid on suurepärased kasutajakogemuse parandamiseks, kuna need võimaldavad lugejatel kiiresti leida enda jaoks vajaliku info. Pika postituse puhul aitab see ühtlasi vältida liigset kerimist. Ankurlinkide lisamisel aitab see artikkel.
XML sitemap’i olemasolu on soovitatav
Otsingumootorid nagu Google, Bing ja Yandex kasutavad XML sisukaarte (XML sitemaps), et mõista teie WordPressi saidi hierarhiat ja struktuuri. XML sitemap sisaldab kõiki veebilehe linke. Sisukaardid pole kohustuslikud, kuid nende loomine võimaldab juurdepääsu rohkematele saidi aruandlusandmetele. Seetõttu soovitame alati kasutada XML sisukaarti. See annab otsingumootoritele selge pildi teie veebilehe struktuurist.
Yoast SEO plugin saab sisukaardid automaatselt genereerida. Selle funktsiooni lubamiseks või kinnitamiseks tuleb järgida allolevaid samme:
1. samm: lülitage sisse XML sisukaardi säte
Liikuge enda WordPressi töölaual jaotisse SEO > Üldine/General. Veenduge, et “XML sitemaps” oleks sisse lülitatud:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#20-set-up-an-xml-sitemap
2. samm: testi oma sitemap’i
Alati on mõistlik üle kontrollida, kas failid on tõepoolest edukalt loodud. Saate vaadata sitemap’i indexit, lisades oma domeenile sitemap_index.xml, näiteks nii:
https://domain.com/sitemap_index.xml
Tulemus peaks välja nägema umbes nagu alloleval pildil:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#20-set-up-an-xml-sitemap
Crawlers – väldi error’eid ja veendu, et nad saaksid sinu lehel toimetada
Google’il on tekstilugemise robotid (crawlers), kes ei loe ega näe pilti nagu inimesed, vaid loevad seda, mis on nende jaoks märgistatud. Kui on takistatud crawler’ite jõudmine teie lehele või nad ei suuda lehel teksti õigesti lugeda, langeb ka teie leht otsingutulemustes allapoole. See võib juhtuda mitmetel põhjustel: alates katkisetest linkidest, mis on põhjustatud linkide valesti seadistamisest või sisu eemaldamisest ilma ümbersuunamiseta, kuni serveri vigadeni, kus teie server ei saanud crawler’ite taotlusele vastata. Suurepärane viis vigade kontrollimiseks on minna oma Google Search Console kontole. Sealt leiate aruande, mis sisaldab üksikasju kõigi vigade kohta, mida Google teie saidil crawler’ite töö käigus avastas.
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#25-check-for-crawl-errors
Mis tahes veatüübil klõpsamine viib teid mõne vigase URL-i näiteni. Seejärel saate lisateavet, kui klikite URL-i kontrollimise ikoonil. See näitab, kuidas Google URL-i avastas.
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#25-check-for-crawl-errors
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#25-check-for-crawl-errors
Nüüd saate vigase lingiga veebilehega ühendust võtta ja taodelda selle värskendamist või kui link pärineb teie lehelt – värskendage seda ise. Teine võimalus on lisada 301 ümbersuunamine vigaselt URL-ilt õigele URL-ile. Google Search Console’il on ka teine kasulik tööriist, mis toob esile muud crawler’ite leitud vead. Vajutage vasakpoolses menüüs valikul “Settings”, seejärel klikkige jaotises “Crawling” käsku “Open report”:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#33-optimize-your-websites-speed
“By Response” jaotisest saate lisainfot vigade tüüpide kohta:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#25-check-for-crawl-errors
Kui Google’i robotid ei saa teie lehel tööd teha, siis lehti ei hinnata, mis tähendab, et neid ei kuvata otsingutulemustes. Õnneks võib taas abiks olla Google'i Search Console’i URL-i kontrollimise tööriist. See võimaldab teil kontrollida, kas crawler’id said teie lehte külastada ja hinnata. See sisaldab muuhulgas infot, kuidas Google URL-i esimest korda avastas ja millal seda viimati crawler’id külastasid. Lehe kontrollimiseks sisestage URL lehe ülaosas olevasse otsingukasti.
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#27-review-what-google-crawled
Struktureeritud andmed
Võib-olla olete kuulnud termineid "struktureeritud andmed" või “schema markup”. Struktureeritud andmed on lisakood, mis aitab otsingumootoritel edastada külastajatele rohkem ja paremaid andmeid. Kui näete Google’i otsingutulemustes arvustuse kõrval tärnihinnangut, näete ühtlasi struktureeritud andmete tulemusi. See võib aidata teil saavutada otsingumootori tulemustes erilisi kohti, mis omakorda võivad teie lehe klikkimismäära suurendada.
CXL Instituut viis läbi uuringu ja nad leidsid, et tärnide reitingut kasutanud ettevõtted kogesid orgaaniliste otsingutulemuste puhul oluliselt kõrgemat klikkimismäära, kasvades koguni 35 protsenti. Nad jõudsid järeldusele, et see strateegia annab häid tulemusi.
Teine oluline põhjus struktureeritud andmete kasutamiseks on see, et need võivad aidata Google'il paremini mõista, millega teie ettevõte tegeleb. See võib suurendada teie brändiotsingu klikkimismäära ja võimaldada teie veebisaidi esiletõstmist muudes otsingutulemustes. Paljudel WordPressi teemadel on schema markup olemas, kuid mõnedel mitte. Saate testida oma veebisaiti või postitust Google Structured Data Testing Tool'iga:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#28-use-structured-data
Hea tulemuse korral näete te paremas servas erisugust infot ja mitte ühtegi viga. Kui parem jaotis on aga tühi, siis see tähendab, et teie WordPress lehel pole schema markup’i.
Yoast SEO-l on sisse ehitatud mõned struktureeritud andmed. Klõpsake WordPressi administraatori menüüs SEO nuppu Appearance/Välimus. Sisestage oma organisatsiooni nimi ja laadige üles logo. Kui olete muudatused salvestanud, on teil seadistatud organisatsiooni skeem, mis peaks olema nähtav Google Structured Data Testing Tool’is. Yoast SEO lisab teie lehtedele ka struktureeritud andmed, mis tähendab, et kõik blogipostitused peaksid ilmuma koos schema markup’iga.
Kui soovite oma WordPressi saidile lisada veel ühe schema markup’i, soovitame kasutada pluginat Schema. See lisab automaatselt vajaliku koodi. Seejärel saate Google Structured Data Testing Tool’iga käivitada uue testi.
SEO auditid
Suurepärane viis koheselt kontrollida, kui hästi on teie WordPressi-leht optimeeritud, on teha kiire SEO audit. Selleks on olemas suurepärased tasuta ja esmaklassilised tööriistad. Näiteks SeoSiteCheckup on tasuta tööriist, mis annab teile teada, kuidas veebilehel läheb. Teised SEO tööriistad, sealhulgas Ahrefs ja Semrush, võimaldavad teil planeerida iganädalasi auditeid, mis aitavad kiiresti tuvastada kõik probleemid, mis võivad SEO osas tekkida.
Eemalda duplikaadid (lehed, sisu ja muu selline)
Seda, et üht ja sama sisu esineb topelt, juhtub sagedamini, kui arvate. Kahjuks võib teie sisu mitme koopia olemasolu põhjustada tõsiseid SEO probleeme. Kuigi Google otseselt ei karista teid postituste või lehtede eest, mida esineb topelt, võib see teie lehe asukohta otsingutulemustes mõjutada.
Peamine probleem seisneb selles, et kui Google leiab kaks identse sisuga lehte või postitust, ei tea Google, kuidas neid järjestada. Hüpoteetiliselt tähendab see, et näiteks mõni teie privaatserveris asuv vaheleht, mis on identne mõne avalikustatud lehega, võib hoopis avaliku lehe asemel Google’i otsingutulemustes esineda. Sel juhul lihtsaim viis probleemi lahendamiseks on keelata otsingumootoritel saidi indekseerimine. WordPress võimaldab seda kiiresti teha. Liikuge jaotisesse Settings/Seaded > Reading/Lugemine ja märkige valik “Discourage search engines from indexing this site”:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#30-deindex-duplicate-content
Lehe kiirus on määrava tähtsusega
Veebilehe kiirus on WordPress lehtede SEO raames äärmiselt oluline faktor. Google teatas juba 2010. aastal, et kiirus mõjutab lehe paremusjärjestust. Lisaks Google’ile on lehe kiirus ka teie külastajate jaoks oluline. Siin on mõned näited statistikast, mis tõestavad seda:
- Iga neljas külastaja lahkub veebisaidilt, kui selle laadimiseks kulub rohkem kui neli sekundit.
- 46% kasutajatest ei külasta enam teisel korral lehte, kui on esmasest kogemusest teada, et leht on aeglane.
- Veebisaidi omanikel on vaid viis sekundit külastajate tähelepanu haaramiseks enne, kui nad kaaluvad lahkumist.
- 74% mobiilis veebilehte külastavatest kasutajatest lahkub, kui lehe laadimine võtab kauem kui viis sekundit.
Iga sekundaarne viivitus lehe laadimise ajal võib ka nii suurtele tegijatele nagu Amazon kaasa tuua aastas 1,6 miljardi dollari suuruse kahju. Saate kiiresti oma saidi kiirust parandada, juurutades CDN-i, kasutades kiiret teemat ja optimeerides oma saiti tõhusalt. Kuid need strateegiad aitavad vaid teatud määrani. Teie veebimajutaja (host) mängib teie saidi kiiruses märkimisväärset rolli, seega on oluline investeerida kvaliteetsesse veebilehe majutusteenuse pakkujasse.
Lühikesed URL-id on paremad
Google'ile meeldivad organiseeritud ja hea struktuuriga saidid, seetõttu on soovituslik kasutada oma veebilehel lühikesi URL-e. Need võivad aidata ka teie klikkimismäära parandada. MarketingSherpa viis läbi uuringu ja avastati, et juhtivate ametipositsioonidega inimesed klikivad orgaanilisel kirjel 250 protsenti suurema tõenäosusega, kui see:
- on suhteliselt lühike URL
- ilmus otse pika URL-iga kirje all.
Seetõttu võib URL-ide võimalikult lühikesena hoidmine olla suur konkurentsieelis. Pidage meeles, et WordPress loob teie postitustele automaatselt nende pealkirjade põhjal URL-i.
WordPressi postituse või lehe URL-i lühendamiseks tuleb leida püsilingi (permalink) säte. Nii klassikalises kui ka ploki-tüüpi editor’is leiate sätte, mis võimaldab teil redigeerida oma postituse „slug’i” ehk URL-i seda osa, mis kuvatakse pärast viimast kaldkriipsu (/). Klassikalises editor’is kuvatakse see otse postituse pealkirja all:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#36-use-short-urls
Klõpsake nuppu “edit” või ”redigeeri”, et muuta slug-i. Ärge unustage eraldada sõnad sidekriipsudega. Lisaks peab teie saidi igal postitusel ja lehel olema kordumatu URL. Kui loote URL-i, millenimeline on juba olemas, siis lisab WordPress teie slug-ile automaatselt lõppu sidekriipsu ja “1”. Luues kolmanda samasuguse URL-i, lisatakse vastavalt sidekriips ning “2” jne. Ploki-tüüpi editor’is leiate selle valiku parempoolsest külgjaotisest:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#36-use-short-urls
Pildid
Piltide osas on oluline, et need oleksid kvaliteetsed, optimaalse suurusega ja et piltide failinimed oleksid asjakohased. Lisaks on hea alt-text’i olemasolu. Piltide failinimedega seotud nipid on järgmised:
- Alati tuleb piltidele anda asjakohane ja sisuga seotud failinimi. Näiteks DC0000.jpg asemel on palju parem wordpress-seo.jpg, kui oletatav pilt kujutab näiteks skeemi WordPressi SEO kohta.
- Alati kasutage failinimes sõnade eraldamisel sidekriipse, mitte allkriipsu või sõnade kokku kirjutamist. Näiteks kui annate failile nimeks wordpress_seo.jpg või wordpressseo.jpg, ei suuda Google seda lugeda. See loeb ainult üksikuid sõnu sisaldavaid sidekriipsudega faile, nii et kõige parem on panna pildile failinimeks wordpress-seo.jpg.
- Lisage failinimesse võtmesõna, kui see on asjakohane. Soovitatav on, et võtmesõna sisalduks lehe või postituse esiletõstetud pildi failinimes.
- Jälgige, et piltide failinimed oleksid kõik väiketähtedega. Sedasi saate hoida puhtust ja ühtlast stiili saidi kõikide URL-ide lõikes.
Oluline on kasutada alt-text’i. Alt-text on pildi asemel kuvatav alternatiivne tekst, kui pilt näiteks ei peaks mingil põhjusel ära laadima. Saate selle lihtsalt sisestada, valides oma Media Library’st pildi ja lisades seadetes sellele alt-text’i:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#50-add-alt-text-to-your-images
Ka uut pilti WordPress-saidile lisades tekib võimalus juba kohe alguses ülaltoodud viisil anda pildile alt-text.
II osa: sisu optimeerimine
Otsi olulisi võtmesõnasid ehk tee keyword research’i
Võtmesõnad pealkirjades, sisutekstis ning mujal on olulised. Seetõttu on tähtis omada ülevaadet enda ettevõttele relevantsete võtmesõnade paremusjärjestusest. Google’i algoritm järjestab võtmesõnu vastavalt sellele, kui populaarsed need on. Teisisõnu peab Google väärtuslikeks võtmesõnu, mida inimesed kasutavad otsinguid tehes sageli. Siin on näide uhiuuest veebilehest, mis kasvas 0-lt 260 000+ igakuise külastuseni kõigest vähem kui 30 artikliga, sest nad kasutasid just õigeid võtmesõnu:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#39-do-keyword-research
Kuidas nad seda tegid? Nad leidsid enda niši ja tegid strateegilise võtmesõnade uuringu. On olemas palju suurepäraseid vahendeid, mis seda võimaldavad. Mõned neist on SEMrush, Ahrefs ja KWFinder. Eesmärk on leida hea võtmesõna, mida kasutatakse palju ehk millel on kõrge volume. Samuti on oluline teha võtmesõnade uuringuid teiste keelte puhul, kui teie leht on tõlgitud mitmesse keelde. Oluline on meeles pidada, et mõni võtmesõna ühes keeles ei pruugi olla palju kasutatav, aga teistes keeltes küll.
Kasuta alati peamist võtmesõna, eriti esimeses lõigus
Sisu tuleb kirjutada oma külastajatele ja klientidele, kuid seejuures tuleb olla nutikas ning kasutada peamist võtmesõna õiges kohas. Parim koht oma peamise võtmesõna kasutamiseks on lehe või postituse algusosas: sissejuhatuses ja/või esimeses lõigus. Iga kord, kui kirjutate oma WordPressi saidil blogipostitust või loote lehele uut sisu, peaksite kasutama tekstis sobivat võtmesõna. Tuleb läbi mõelda, kas postituse või lehe sisu võimaldab kasutada võtmesõna asjakohases kontekstis. Ärge looge uut postitust või alamlehte lihtsalt selleks, et avaldada rohkem sisu.
Yoast SEO plugina abil saate hõlpsalt määrata võtmesõna, millest soovite kirjutada. Antud näite puhul kasutati võtmesõna "WordPress SEO". Näete, et Yoast SEO analüüsib võtmeõna esinemise sagedust ja teatab, et see on selle postituse jaoks pisut madal:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#40-always-use-a-focus-keyword
Iga postituse või lehe esimene lõik on kõige olulisem. Põhjus on selles, et Google uurib sisu ülevalt alla ja kui ta leiab teie võtmesõna kiiresti, peab ta tõenäolisemalt teie sisu asjakohaseks ja kasulikuks. Samuti on vaja lugejaid algusest peale õigesti "häälestada", et nad teaks, järgnevates lõikudes on just see sisu, mida nad ootasid.
Yoast SEO plugin aitab jälgida, et peamist võtmesõna oleks kasutatud postituse või muu teksti alguses:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#41-include-your-focus-keyword-in-the-first-paragraph
Jälgi, et alamlehed või postitused ei võitleks ühe võtmesõna pärast
Inglise keeles on olemas mõiste keyword cannibalization, mis tähendab olukorda, kus veebisaidi kaks või rohkem alamlehte võistlevad ühe ja sama võtmesõna pärast. Allolevas näites on Google’i otsingutulemustes esindatud yoast.com kahe enda lehega. Kui aga kombineerida need kaks lehte sisu poolest üheks postituseks, võib sellel olla suurem potentsiaal otsingutulemustes lausa esimesena ilmuda:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#42-avoid-keyword-cannibalization
On mitmeid viise, kuidas kontrollida, kas keyword cannibalization esineb teie lehel. Tööriist nagu Ahrefs võimaldab seda jälgida. Antud näite puhul on näha, kuidas keyword cannibalization’i tõttu ei ole tulemused stabiilsed:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#42-avoid-keyword-cannibalization
Proovige oma leht Google’i esiletõstetud sisu (featured snippet) hulka saada
Kas olete kunagi näinud, et Google'i otsingutulemuste ülaosas ilmub kast loendi, tabeli või lõigu kujul, millele on sageli lisatud üks või mitu pilti? See on esiletõstetud sisu ja see võib aidata teie lehel hüpata Google'i otsingutulemuste tippu, nullpositsioonile.
Siin on näide esiletõstetud sisust:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#47-get-your-content-into-google-featured-snippets
Esiletõstetud sisu võtab rohkem ruumi kui traditsiooniline sinine link ja kirjeldus. See võib suurendada teie lehel klikkide arvu. Kui teie lehe sisu on Google’is eile tõstetud, mõjub see hästi veebisaidi külastajate arvu kasvule. Kahjuks pole ühtegi võluretsepti, kuidas enda lehte esiletõstetud sisu sekka saada. Kuid isiklikule kogemusele tuginedes on avastatud, et järgmised sammud võivad aidata:
- Lisage schema markup, et aidata Google'il mõista, millest teie sisu räägib ja kuidas see teie veebisaidile sobib;
- Kasutage tõhusalt päisesilte (H1-H6), täpploendeid ja nummerdatud loendeid;
- Hoidke oma lõigud lühikesed – esiletoodud sisu on tavaliselt umbes 40–50 sõna pikkune;
- Kasutage pealkirjadena küsimusi ja vastake neile sisutekstis (küsimused ja vastused on tihti Google’is esiletõstetud sisu vormiks);
- Kasutage kvaliteetseid pilte ja videoid.
Neid nõuandeid järgides peaksite olema õigel teel.
Optimeeri sisu Google Discover’i jaoks
Google Discover on Androidi sisusoovituste teenus. See on sisuvoog, mida Google arvab, et kasutajad vastavalt otsinguajaloole ja muule tarbitud sisule asjakohaseks peavad. Mobiilikasutus kasvab pidevalt, nii et postituste optimeerimine selle platvormi jaoks saab teid ainult aidata. Kuna Google Discover ei ole otsingupõhine, ei aita võtmesõnade uurimine ja optimeerimine teil oma postitusi kasutajate voogudesse viia. Siiski on mitmeid toimivaid viise, mida saate olukorra parandamiseks võtta, näiteks:
- Looge kvaliteetset sisu;
- Valige hea pealkiri (clickbait võib siin hästi toimida);
- Kasutage oma postitustes pilte ja videoid (optimaalne on 1200 pikslit lai pilt, vältige logo kasutamist);
- Segage erinevaid sisutüüpe ja proovige erinevaid stiile, nagu loendid, küsimused ja vastused, populaarsed teemad. Looge ajas muutumatu väärtusega sisu ning lisage järjepidevalt uusi postitusi;
- Siduge oma sait sotsiaalmeedia kontodega;
- Tõlkige oma sisu;
- Omage mobiilisõbralikku saiti.
Kui rääkida oma postitustesse lisatud piltidest, võiksite kaaluda ka Google Discover’is suurte piltide kasutamise lubamist. Statistika näitab, et see suurendab CTR-i, lehel viibimise aega ja kasutajate rahulolu. Suurte piltide kasutamiseks peate selle vormi abil Google'i programmiga liituma.
Seo enda leht sotsiaalmeedia kontodega ja ole sotsiaalmeedias aktiivne
Mõistlik on sotsiaalmeedia kontod enda lehele võimalikult kiiresti lisada. Tavaliselt peaksid ettevõtted seda tegema kohe, kui veebisait on üles seatud ja külalistele ligipääsetav. Enamik sotsiaalmeediaga seotud backlink’e ei aita SEO-le kaasa, kuid võivad siiski tuua teie lehele rohkem külalisi.
Lisaks on hea teada, et teie ettevõttega seotud tegevus internetis väljaspool WordPress-lehte saab teatud määral SEO-d mõjutada. Säutsud, jagamised, Reddit’i upvote’id ja muu selline tegevus teistel saitidel võib ajutiselt mõjutada teie lehe asukohta otsingutulemustes. Igasugused jagamised, sotsiaalsed signaalid ja suurem info liikumine väljaspool lehte mõjutavad ühel või teisel viisil lehe asukohta otsingutulemustes. Sisu edastamine erinevates sotsiaalmeediakanalites ja sellele järgnev sekundaarne tegevus, (näiteks jagamine) viivad info teie ettevõttest aina uute inimesteni. See põhjustab omakorda uute linkide tekkimise ja neile klikkimise, sest inimesed hakkavad viitavama teie sisule erinevatelt platvormidelt. Seetõttu soovitame kasutada sotsiaalmeediat nii palju kui võimalik ja teha läbimõeldud turunduskampaaniaid ettevõtte jaoks relevantsetel platvormidel.
Kohalik SEO
Kohalik SEO tähendab lehe optimeerimist nii, et ta mingi piirkonna kohalikes otsingutulemustes nähtavuse saavutaks. See hõlmab näiteks Google'isse ettevõtte profiili lisamist ja konkreetse asukoha jaoks sobiva sisu loomist. Kohalik SEO on eriti oluline just väikeste ettevõtete jaoks. Hea samm on registreerida enda ettevõte Google Business Profile’is ja Bing Places’is. Need on tasuta tööriistad, mis aitavad suurendada sinu ettevõtte nähtavust, kui keegi otsib asukohapõhiselt teenuseid (näiteks kohvikuid enda ümbruskonnas).
Tõlgi leht ja lisa vajadusel uusi keeli
Lehe mitmekeelseks muutmisel võib olla oluline mõju WordPressi SEO-le ning samuti võib see märkimisväärselt tuua teie lehele uusi külalisis. Neil Patel katsetas ja nägi, et tema saidil tõusis liiklus 47%, kui ta oli oma lehe 82-te keelde tõlkinud. Tasub siiski meeles pidada, et see ei tööta igal juhul ja edu sõltub konkreetsest ettevõttest ning geograafilisest asukohast. Sellegipoolest on see miski, mille üle mõelda.
Kui rääkida erinevate keelte rakendamisest teie WordPressi veebisaidil, siis Google ei “karista” teid dubleeritud sisu eest, kuid olema peavad õiged hreflang- ja canonical-sildid. Allolevas näites tõstavad sildid esile lehe ingliskeelse versiooni URL-i, kuid näitavad ka hispaaniakeelse versiooni olemasolu. See aitab otsingumootoritel mõista, milline lehe versioon on kasutaja jaoks kõige sobivam, lähtudes kasutaja brauseri keeleseadetest. Samuti on näha atribuuti "x-default" hreflang, mis näitab, millist versiooni tuleks kasutada, kui pole kasutaja jaoks saadava tema keeldel tõlgitud versiooni.
Ingliskeelne versioon:
Allikas https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#59-translate-your-website
Hispaaniakeelne versioon:
Allikas https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#59-translate-your-website
WordPressi sisu tõlkimiseks saab kasutada pluginaid, näiteks on üks selline Weglot. Ükski automaatset tõlget pakkuv tööriist ei ületa siiski professionaalset tõlkijat. Seepärast on soovitatav võimalusel palgata tõlkijaks professionaal või keegi, kes tõlke sihtkeelt emakeelena kõneleb.
Jälgi Google Analytics näitajaid ja võtmesõnade ranking'uid
Väga hea viis WordPress lehe SEO olukorra jälgimiseks on luua kasutaja Google Analytics’isse. Seejärel on hea esimese asjana linkida Google Analytics'i konto Google Search Console’i kontoga:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#60-keep-an-eye-on-google-analytics
See lisab teie Google Analytics’i kontole täiendava jaotise, mis võimaldab vaadata otsingupäringuid, parimaid sisulehti ja palju muud:
Allikas: https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/#60-keep-an-eye-on-google-analytics
Kokkuvõte WordPress lehtede SEO optimeerimise kohta
WordPress lehe SEO optimeerimiseks on mitmeid viise, kuid üldjoontes on kasulik omada hea struktuuriga lehte, rakendada asjakohaseid pluginaid, lisada sobivate atribuutidega pilte ja erinevat tüüpi linke ning panna enda kasuks tööle mitmesugused Google’i pakutavad tööriistad.
Kasutatud allikad: 1 https://blog.styla.com/en/22-seo-techniques 2 https://kinsta.com/blog/wordpress-seo/ 3 https://kodulehekoolitused.ee/ab-testimine-kuidas-testida-wordpressis/ 4 https://confluence.ttu.ee/taltech-web-manage/kodulehe-optimeerimine-seo
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?