turundus
Ian Leman
YouTube Ads: kuidas YouTube-i reklaam efektiivselt üles ehitada?
Mida YouTube reklaam ettevõtte turundusele annab?
YouTube teeb klientide leidmise lihtsamaks, võimaldades nende tähelepanu äratada rohkemates kohtades ja erinevatel ajahetkedel - kui nad midagi otsivad, sirvivad või vaatavad. YouTube Ads kasutab Google'i andmeid, mis viib sõnumi õigel hetkel õigete inimesteni ning tänu millele on võimalik vaadata ja analüüsida soovitud tulemusi. YouTube reklaamid muudavad ettevõtte nähtavaks ja vaatajatele selle valimise lihtsaks. Läbi Youtube reklaami on võimalik koguda rohkem oste, tellijaid, veebilehe külastusi ja palju muud.
- YouTube'i kasutajad märgivad, et tõenäosus, et nad midagi ostavad, on 2x suurem, kui nad nägid seda YouTubes.
- Üle 70% YouTube'i kasutajatest ütlevad, et tänu YouTubele on nad teadlikud uutest brändidest.
- YouTube'i kasutajad kasutavad brändi, toote või teenuse info saamiseks 4x meelsamini YouTube'i kui ülejäänuid platvorme.
Millised on erinevad YouTube reklaamide tüübid?
Voosisesed videoreklaamid ehk In-Feed Video Ads
Voosisene videoreklaam kuvatakse YouTube'i avalehel, otsingutulemuste lehel ja YouTube'i videote vaatamise lehel. Voosisene reklaam ilmub pärast YouTube'i otsingu sooritamist YouTube feed'il.
Vahelejäetavad reklaamid ehk Skippable In-Stream Ads
Vahelejäetav reklaam on YouTube'is kõige tavalisem videoreklaami tüüp. Reklaamija maksab reklaami eest ainult siis, kui kasutaja vaatab reklaami vähemalt 30 sekundit, kuni video lõpuni või kui vaataja teeb mõne toimingu (klõpsab CTA-le). YouTube nõuab, et vahelejäetavad reklaamid oleksid 12 sekundi kuni 6 minuti pikkused.
Seda tüüpi reklaame näeb YouTube'is enne valitud video vaatamist. Vaatajatel on mõnikord võimalus pärast viiesekundilist vaatamist reklaam vahele jätta, sealt tulenebki nimi “vahelejäetav reklaam”. Neid reklaame on võimalik esitada ka kõikjal Google'i Display-võrgustikes (GDN) või saitidel, mis on ostnud Google'i videoreklaamipinna.
Mittevahelejäetavad reklaamid ehk Non-Skippable In-Stream Ads
Mittevahelejäetavaid reklaame on võimalik esitada enne põhivideot, video esituse ajal või pärast seda. Need võivad kesta 15 kuni 20 sekundit. Reklaamid, mis jooksevad video esituse ajal, kuvatakse 10-minutilise või pikema YouTube'i video keskel.
Välkreklaamid ehk Bumper Ads
Välkreklaam on YouTube'i videoreklaamide kõige lühem tüüp. Välreklaam kestab vaid kuus sekundit ning seda esitatakse enne vaataja valitud videot. Välkreklaam on mittevahelejäetav reklaam.
Ilmselgelt ei suuda 6-sekundiline reklaam rääkida piisavalt head lugu, kuid see on suurepäraseks täienduseks suurematele videokampaaniatele uue toote lansseerimise või sündmuse puhul. Kasutage kindlasti kuut sekundit targalt ära, lisades sinna oma kaubamärgi komponentidest need, mida soovite, et teie publik mäletaks.
Ülekattereklaamid ehk Overlay Ads
Ülekattereklaam on teatud tüüpi bännerreklaam, mis paikneb video allosas. Seda tüüpi reklaam sobib ideaalselt teiste voosiseste videokampaaniate täiendamiseks. Bännerreklaam aitab vältida teie toote pealetükkivat reklaamimist, jõudes samal ajal teie sihtrühmani.
Kuidas YouTube reklaam üles ehitada ning vaatajatele atraktiivseks muuta?
Tähelepanu köitmine
YouTube reklaami puhul on teil aega 5 sekundit, et vaatajate pöial “skip” nupule vajutamata jätta. Tegelege klientide probleemi või sooviga koheselt ning keskenduge videos pidevalt liikumisele ja kiiretele lõigetele.
Klientide eelkvalifitseerimine
Pange oma ideaalne klient reklaami jälgima ning kõik teised vaatajad “skip-ima”. See aitab algoritmil tõhusamalt teie kliente sihtida. Ärge proovige kõigile meeldida, vaid pigem keskenduge kindlale grupile.
Kohe algusesse CTA lisamine
Alguses olev CTA ei ole teie peamine CTA, küll aga on see vajalik mainimine. See valmistab vaatajad ette varakult klikkima ja suurendab CTR-i.
Probleemide teadvustamine
Kuna olete oma vaatajad eelkvalifitseerinud, siis on aeg panna nad ostma. See tähendab, et neis tuleb tekitada usaldusväärsus. Tooge välja teiste kaubamärkide ja konkurentide probleemid, harige ning teadvustage vaatajaid nendest. Vastake küsimustele ja vastuväidetele enne, kui need tekivad. Näidake selgelt, kuidas teie toode lahendab vaatajate mured.
CTA-de kasutamine
Tutvustage seda, mida müüte ning miks vaatajad peaksid ostma. Keskenduge klientide vajadustele ja probleemidele, mitte niivõrd oma tootele. Tehke neile täpselt selgeks, mida nad peavad tegema ja mida nad selle eest saavad.
WebTailori digiturunduse agentuur pakub sinu ettevõttele võimalust ennast YouTube reklaamidega tõestada ning vaatajate tähelepanu püüda. Huvi korral võta meiega ühendust. Vaata, mida teeme tasuliste reklaamidega.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?