tehnoloogia
Ian Leman
Tulevikutehnoloogia AI turundajatele
Tehisintellekt (Artificial Intelligence ehk AI) on viimasel ajal üks kõige kiiremini arenevaid tehnoloogiaid ning see on suutnud muuta drastiliselt ettevõtete tegutsemisviisi erinevates valdkondades. AI kasutamine on muutunud üha populaarsemaks ka turunduses, sest ettevõttetel on lihtne uuenduslikku tehnoloogiat oma turundusstrateegiate täiustamiseks ära kasutada. Tehisintellekti on kasutatud klientide kaasamise parandamiseks, klientide leidmiseks ja turunduskampaaniate optimeerimiseks. Kuidas turundajad saavad AI-d kasutada ja miks see on oluline?
Mis on AI turundus?
AI-turunduseks nimetatakse tehisintellekti tehnoloogia kasutamist erinevate turundusülesannete automatiseerimiseks, tarbijahoiakute kogumiseks, andmete analüüsimiseks, klientide järgmiste sammude ennetamiseks, turundussõnumite isikupärastamiseks ja turundustegevust mõjutavate automatiseeritud otsuste tegemiseks. Tehisintellekti abil saavad turundajad aimu tarbijate käitumisest ja eelistustest, mis aitab omakorda luua tõhusamaid turunduskampaaniaid. Turunduses kasutatakse üha enam tehisintellekt, sest selles valdkonnas on kiirus hädavajalik ja trendid muutuvad pidevalt. AI võib uuringute kohaselt lõppkokkuvõttes suurendada turunduse investeeringutasuvust (ROI).
Tehisintellektiga saavad turundajad oma klientide käitumist põhjalikult mõista, teada nende käitumismustreid ja andmeid. Mille abil saavad nad suunata konkreetse strateegia õigele inimesele ja seda aega säästval ja tõhusal viisil. Kiire näide AI kasutamisest turunduses pärineb Gmailist ja Google Docsist, mis kasutavad Smart Compose’i tehisintellekti, et lugeda, mida parasjagu kasutaja kirjutab, sellest aru saada ja soovitada, mida järgmisena sisestada. Kogu põhimõte on kiirendada kasutajakogemust.
Kuidas saavad turundajad AI-d kasutada?
Tehisintellekti saab kasutada mitmel viisil oma turundusstrateegiate täiustamiseks. AI võib aidata automatiseerida ja optimeerida turundusülesandeid, nagu sisu loomine, klientide segmenteerimine ja reklaamide sihtimine. AI turundust saab kasutada e-maili turunduse kampaaniate, sotsiaalmeedia turunduse, sisuturunduse ja paljude muude tegevuste optimeerimiseks. Tehisintellektil töötavad vestlusrobotid võivad parandada klienditeenindust ja kaasatust, samas kui natural language processing (NLP) aitab turundajatel paremini mõista klientide käitumist ja segmente.
Müügi prognoosimine
Iga ettevõte peaks teadma, mida tulevikus teha ja oma klientide potentsiaali ära kasutada, vastates klientide ootustele ja teenides suuremat tulu. AI rakendamine turunduses muudab turundajatel lihtsamaks luua paremat kontakti klientidega. Samuti on varasemalt kogutud andmeid lihtsam analüüsida, mis võimaldab pakkuda personaliseeritumat kogemust. Ai kaudu saab turunduses ennustada, mida kliendid järgmisena ostavad ja müüdud toote kogust. See aitab määratleda, millist toodet reklaamida ja kellele reklaamida, et suurendada müüki. Tarkvara, mis kasutab turundajate abistamiseks tehisintellekti, on Qurious. Ai aitab teie turundus- või müügiesindajatel mõista koheselt iga telefoni vestlust potentsiaalsete klientidega, kas nad on teenusest või tootest huvitatud.
Isikupärastatud kliendikogemuse loomine
Brändid saavad kasutada tehisintellekti kliendikogemuse parandamiseks, pakkudes igale kliendile isikupärastatud sisu ja pakkumisi ning kliendituge. Iga inimene, kes külastab mõnda veebipoodi, näeb koheselt lehel suure tõenäosusega tooteid, mis võivad talle meeldida. AI abil analüüsitakse varem ostetud tooteid ja soovitatakse teie vajadustele vastavaid rõivaid või toidukaupu. AI abil saab luua ka isikupärastatud sisu erinevatele sihtrühmadele, näiteks tootekirjeldusi, ajaveebiartikleid ja sotsiaalmeedia postitusi. See on näide sellest, kuidas AI parandab isikupärastamisega kliendikogemust. Mis aitab omakorda rohkem kliente kaasata ja hoida.
Vestlusbotid automatiseeritud teabe saamiseks
Vestlusbotid on AI populaarne rakendus turunduses. Neid saab kasutada klienditeeninduse automatiseerimiseks, korduma kippuvatele küsimustele vastamiseks ja isikupärastatud soovituste andmiseks. Vestlusboteid saab kasutada ka klientide tagasiside kogumiseks, mis võib aidata ettevõtetel oma tooteid ja teenuseid täiustada. Chatboti edasiarenduseks on viimasel ajal propulaarsust kogunud Chat GPT. Sellel AI-l on oma tohutusuured andmeserverid, mille abil ta suudab vastata pea igale küsimusele, mis tema kasutajal pähe tekib. Samuti saab teda kasutada erinevate tekstide kirjutamiseks ja andmete analüüsimiseks.
Hääletuvastus robotid
Kõnetuvastusvõimalustega AI-d on samuti suureks hitiks kujunenud. Kindlasti olete kuulnud Sirist, Google'i assistendist või Alexast? Need on hetkel maailmas kõige populaarsemad kõnetuvastust kasutavad vestlusrobotid. AI tunneb ära öeldud sõnu ja/või teisendavad need käsu täitmiseks. Kõnetuvastust kasutatakse isegi sellistes rakendustes nagu Google Maps, Shazam ja muud hands free süsteemid. Kuidas saavad turundajad kõnetuvastust oma kampaaniate jaoks ära kasutada? USA-s olid 2022. aastaks >55% leibkondadest olemas nutikõlarid, võrreldes vaid 13% 2018. aastal. Sellised numbrid võiksid suunata tutundajaid kasutama rohkem kõnetuvastus Ai-d oma turunduskampaaniates. Võimalusi AI efektiivseks kasutamiseks on turunduses väga palju ning kiire arengu tõttu tekib neid pidevalt juurde.
Automatiseeritud pildituvastus
Suured ettevõtted, nagu Google, Facebook, Pinterest ja Amazon, kasutavad tehisintellekti inimeste ja objektide tuvastamiseks piltidel ja videotes, tehes seda kuni 99,75% täpsusega. Kui kasutate Facebooki tihedalt, siis arvatavasti olete märganud kui täpseks on süsteem muutunud teie postitatud fotodelt teie sõprade näo äratundmisel ja nende automaatsel tag’imisel.
Turunduse vaatenurgast saab pildituvastust kasutada veebisisu sünkroonimiseks poekülastusega. Paljud veebipoed jälgivad kliente näotuvastustarkvara abil ja viivad neid nende profiilile, et pakkuda paremat veebiostlemise kogemust. Samuti saab Ai-d ühendada push-teavitustega, et saata klientidele individuaalselt reaalajas pakkumisi, allahindlusi ja isikupärastatud sõnumeid. See suurendab poodide ja klientide vahelist suhtlust ning hoiab klientidel poes viibides elevust.Nike kasutab AI-d luues klientidele isikupärastatud kogemusi. Tehnoloogia võimaldab Nike'i veebisaidil soovitada tooteid, mis klientidele ainulaadselt sobivad. Samuti võimaldab see klientidel otsida tooteid vestluskeele ja piltide abil ilma inimesega suhtlemata. Kliendi teekonna isikupärastamises on Nike üks oma ala parimatest, mis on nende ettevõttele tohutu lisandväärtus.
Erinevaid näiteid huvitavatest AI kasutusaladest.
Miks on AI turunduses oluline?
Üks AI suurimaid eeliseid turunduses on isikupärastamine. AI võib aidata turundajatel luua isikupärasemaid turunduskampaaniaid, mis vastavad nende sihtrühmale. Kliendiandmeid analüüsides võib tehisintellekt aidata turundajatel mõista, mis tüüpi sisu, sõnumid ja pakkumised nende sihtrühmale kõige tõenäolisemalt sobivad. AI võib anda ettevõtetele konkurentsieelise, võimaldades neil luua tõhusamaid turunduskampaaniaid ja parandades oma ROI-d. Kasutades tehisintellekti kliendiandmete analüüsimiseks, saavad ettevõtted ülevaate klientide käitumisest ja eelistustest, millele nende konkurentidel ei pruugi olla juurdepääsu.
Teine suur pluss AI juures on ajakokkuhoid, tehisintellekt suudab automatiseerida paljusid turundusega seotud korduvaid ülesandeid, nagu andmete analüüs ja sisu loomine. See võib aidata turundajatel säästa aega ja keskenduda strateegilisematele ülesannetele, nagu kampaania optimeerimine ja klientide leidmine. Ai-ga saab kulusid oluliselt vähendada, töötades kiiremini ja tõhusamalt ning suurendades oma tulusid. Varsti tekib ettevõtetel arusaam, et osad ülesanded, mille peale hetkel läheb väga palju ressursse, on kindlasti optimeeritavad tehisintellektiga. See lühendab aega, mille jooksul teie töötajad neid ülesandeid algselt teevad, vähendades samal ajal vigade arvu nullini. Töötajate palkamise kulud võivad märkimisväärselt väheneda, kasutades samal ajal olemasolevaid talente kriitilisemate ülesannete täitmiseks.
Loe veel põnevatel turundusteemadel meie blogist.
Soovid tasuta SEO raportit ja konkurentsianalüüsi?